חדשות בארץ

ניקי היילי: לארה"ב מחויבות להטיל וטו על כל החלטה שנוגעת לבתי הדין בהאג"

היילי, שהתמודדה מול דונלד טראמפ על ראשות המפלגה הרפובליקנית, סיירה בניר עוז וגם בגבול הצפון, והביעה שוב את תמיכתה בישראל. משלחת אזרחית מדרום אפריקה הגיעה לישראל לסיור תמיכה

ניר עוז, ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)ניר עוז, ארכיון (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

ניקי היילי, מי שכיהנה בעבר כשגרירת ארה"ב לאו"ם והפסידה לפני כחודשיים לדונלד טראמפ במרוץ למועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, הגיעה לביקור בישראל.

במסיבת עיתונאים שקיימה היום (שני) בשדרות, בתום סיור בעוטף עזה יחד עם אלון דוידי ראש העיר שדרות וחבר הכנסת דני דנון, אמרה היילי: "אמריקה צריכה להבין שבזמן שישראל נלחמת באויביה, לא עוצרים העברת נשק ולא תומכים בבתי הדין. הדבר האחרון שישראל צריכה זה לחץ של חברים. ישראל נלחמת באויבים של ארה"ב, ולה יש מחויבות להטיל וטו על כל החלטה שנוגעת לבתי הדין בהאג. זה מגעיל לדבר על ישראל ועל חמאס באותו מישור. אסור לשתוק כאשר מדובר ברוצח".

"האדמה הזו קדושה. אנו רוצים לראות חברות בלתי ניתנת לערעור בין ארה״ב לישראל. מה שהיה ב-7 באוקטובר היה רוע טהור. ביקרתי בקיבוץ שהוא כמו משפחה. ראינו בתים שהושמדו בסיוט מוחלט, ראיתי משפחות שניסו להגן על החיים שלהם, הילדים שלהם, על הסבים שלהם. הם ניסו להחזיק את הדלתות נגד הטרוריסטים. אנשים נשרפו חיים. ילדים נהרגו. בית אחר בית. הם ידעו מי יהיה בבתים. הכל היה מתוכנן לפרטים. חשבתי על הילדים שלי שהיו יכולים להיות בפסטיבל הנובה". יש שתי מטרות, להחזיר את כל החטופים ולדאוג שיהיה ביטחון לישראלים".

בהמשך פנתה לאזרחי ארה"ב ואמרה: "תחשבו מה היה קורה אם זה היה ביום המנוחה שלכם, ביום ראשון. איזה צער וזעם היה אם זה היה קורה באמריקה. לא היינו עוצרים. לא היינו שוכחים מי האויבים שלנו ומי החברים שלנו. יש 3,000 מחבלים שפרצו את הגבול ועוד אלפי אזרחים פלשתינים שרצחו וגנבו וחזרו לעזה ואז עשו זאת שוב".

לסיום אמרה: "כולנו ביחד בזה. לא נשכח את מה שקרה כי חמאס אמר שיעשה זאת שוב. יש דור שלם של פלשתינים שגדל תחת ארגוני הטרור, והם אומרים גם 'מוות לאמריקה'. המדינות שהכירו במדינה פלשתינית נתנו קרדיט לחמאס, כאשר תומכי ישראל הולכים אחורה הטרור נכנס. המלחמה הייתה מסתיימת אם אמריקה הייתה עושה מה שהיא צריכה לעשות. אני מקווה שטראמפ ייזכור מי החברים של אמריקה ומי האויבים".

היילי סיירה אתמול בניר עוז ונפגשה עם משפחות של חטופים, והיום סיירה בגבול הצפון. בהמשך תקיים סדרת פגישות עם לוחמים וניצולים מהטבח במסיבה ליד רעים.

במהלך הבחירות המקדימות במפלגה הרפובליקנית, מתחה היילי ביקורת נוקבת על טראמפ, אולם לאחרונה הבהירה כי תצביע בעדו. לפני כשבוע נשאל טראמפ אם ישלב אותה בממשלתו במידה וינצח את הנשיא המכהן ג'ו ביידן, וטראמפ השיב כי אינו שולל זאת.

לפני כשבוע פרסמה היילי פוסטים בעד ישראל ברשת X, וכתבה בין היתר: "מניעת אספקת נשק מישראל, על ידי ממשל ביידן, מכשירה את הדרך לסכן את קיומה של ישראל. צה"ל מנהל מלחמה בצורה הומניטרית, יותר מכל צבא אחר לאורך ההיסטוריה. צה"ל עושה זאת מול אויב שמשתמש באזרחים כמגן אנושי".

בנוסף, תקפה את ממשל ביידן: "על ידי עצירת אספקת הנשק למדינה היהודית המנהלת לחימה על קיומה, ביידן תומך לכאורה באיראן ובטרור. זו בושה". בריאיון לרשת ABC היא הוסיפה כי "התושבים הערביים של עזה צריכים לצאת ממנה".

נגד מדיניות ממשלתם: משלחת משפיענים מדרום אפריקה ביקרה בישראל

משלחת של משפיענים דרום אפריקאים ביקרה בישראל והביעה תמיכה בלחימה בעזה, בניגוד לעמדת ממשלתם. חברי המשלחת ביקרו ביישובים שנפגעו במתקפת חמאס על יישובי הדרום, וציינו כי הם מבקשים להתרשם ולשמוע ממקור ראשון על הזוועות של ה-7 באוקטובר. הביקור התקיים בהובלת משרד התפוצות והמאבק באנטישמיות.

בהקי מלובו, חבר המשלחת, התייחס לישראל: "מדובר במדינה שאינה מובנת היטב, והוצגה בצורה כוזבת בעיתונות הבינלאומית. אין כאן אובססיה לגזע. זאת האומה היחידה במזרח התיכון שמקבלת דתות אחרות, כולל איסלאם. אין כאן דיכוי. רבים מהאנשים המדווחים על ישראל מעולם לא היו במדינה או שיש להם מניעים נסתרים".

המשלחת ביקרה בצפון הארץ, באזור המרכז כולל בכיכר החטופים וכן באזור העוטף: בקיבוץ ניר עוז; בקיבוץ גבולות, שם נפגשו עם בלה, סבתו של יותם חיים הי"ד, תושבת המקום, ועם רוני, שורדת נוספת מנתיב העשרה. כמו כן ביקרה המשלחת במתחם נובה, שם חוו חברי המשלחת אזעקה ורצו למיגונית.

תגיות:ניקי הייליסיור בישראלמשלחת מדרום אפריקה בעוטף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה