חדשות בארץ

התובע בבית הדין הפלילי בהאג: "לא משווה בין חמאס לישראל"

קארים חאן התייחס לטענות שהושמעו נגדו על ההשוואה האבסורדית בין מנהיגי ישראל לראשי ארגון הטרור, והבהיר את עמדתו. הודיע כי לא יבטל את הדרישה להוצאת צווי מעצר

בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג (צילום: שאטרסטוק)בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג (צילום: שאטרסטוק)
אא

קארים חאן, התובע הראשי בבית הדין הפלילי בהאג מסר היום (שני) בריאיון ל"טיימס" הבריטי כי הוא אינו משווה בין מנהיגי ישראל לראשי החמאס. עם זאת הודיע כי לא יבטל את דרישתו מבית הדין לדון בבקשה להוצאת צווי מעצר.

כזכור, בשבוע שעבר הכריז התובע, ממוצא סקוטי-פקיסטני, כי בתום חקירה שערך, לבקשת האו"ם ובעקבות תלונה של הרשות הפלסטינית, כי הוא יבקש מהשופטים לדון בהוצאת הצווים. הוא תבע הוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגד שר הביטחון יואב גלנט. במקביל ביקש לעצור את ראשי החמאס: איסמעיל הנייה, יחיא סינוואר ומוחמד דף. לכולם מייחס התובע חשד לביצוע פשעי מלחמה.

לדבריו, "השאלה היא האם אנחנו רוצים לחיות בעולם שבו החוק נאכף באופן שווה או בכזה בו אנו עוצמים את העיניים בגלל הנאמנויות שלנו. כמובן שעזה לא נמצאת על קו השבר של יחסים בינלאומיים, אבל זה לא יכול להיות תירוץ כדי לא לנסות לשים את זכויותיהם של הקורבנות במקום הראשון".

חאן הוסיף כי "בין אם מדובר בזכויות של יהודים, פלסטינים, מוסלמים או נוצרים, חייבים להיות לנו את אותו זעם, את אותה אהבה ואכפתיות - כי בסוף כולם בני אדם. העבודה שלנו היא לא לרכוש חברים. אנחנו צריכים לעשות את העבודה שלנו בין אם מריעים לנו או מגנים אותנו".

התבוע דחה את הטענות שנשמעו נגדו ברחבי העולם המערבי על ההשוואה בין מנהיגי ישראל לחמאס ואמר: "אני לא אומר שישראל, עם הדמוקרטיה שלה ובית המשפט העליון שלה, שוות ערך לחמאס. כמובן שלא. לא יכולתי להיות ברור יותר - לישראל יש את כל הזכויות להגן על אזרחיה ולהחזיר את החטופים. אבל לאף אחד אין רישיון לבצע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות - אי אפשר לקבל ענישה קולקטיבית כתוכנית פעולה".

תגיות:קארים חאןבית הדין הפלילי הבינלאומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה