חדשות בארץ

איזנקוט: "ללא חלופה שלטונית לחמאס לא ניתן יהיה להתקדם"

השר גדי איזנקוט השיב לשאלות של חברי ועדת החוץ והביטחון והצהיר: "כל הקבינט המצומצם מסכים שלא נשלוט צבאית בעזה". ח"כ סער: "נדרשת שליטה בשטח. ללא שליטה בשטח – לא ימוגר החמאס"

איזנקוט (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)איזנקוט (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)
אא

ועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, קיימה היום (שני) דיון בהשתתפות השר גדי איזנקוט – המשמש משקיף בקבינט ניהול המלחמה. השר הציג בפני חברי הוועדה סקירה מקיפה בנושאים השונים שעל הפרק, ולאחריה השיב בהרחבה לשאלות חברי הוועדה.

איזנקוט תיאר בפני חברי הוועדה את השתלשלות האירועים בימים שלאחר ה- 7.10 ואמר כי מפלגתו הצטרפה לניהול מלחמת אין ברירה וכי ההצטרפות ליכדה את החברה הישראלית ויצרה לגיטימציה בין לאומית למדינת ישראל.

השר התייחס להתקדמות הלחימה ברצועת עזה ומימוש היעדים שנקבעו תוך פירוט המצב בשטח. הוא הסביר ש"מלחמה בטרור איננה מלחמה קלאסית ולכן נדרשים דפוסי פעולה שונים". לדבריו, "מדובר במאבק דתי, לאומי, חברתי וצבאי ולכן אין מכת מחץ אחת אלא לחימה ממושכת שתימשך שנים ארוכות".

באשר לסוגיית "היום שאחרי", תיאר השר את החלופות האפשריות בראייתו. לטענתו, "ללא חלופה שלטונית לחמאס לא ניתן יהיה להתקדם, וכי זו צריכה להיות קואליציה אזורית בין לאומית עם דומיננטיות מצרית, אך קידום חלופה זו מותנה בעוצמת הפגיעה בחמאס. יש אחדות דעים בקבינט המצומצם המתנגד לממשל צבאי בעזה ולהקמת יישובים. אם לא נעשה את הצעדים הנדרשים, אנו עלולים לפגוש צורה של סומליה ברצועת עזה".

סער: "ללא שליטה בשטח, החמאס לא ימוגר"

יו"ר הימין הממלכתי, ח"כ גדעון סער, התייחס בפתח ישיבת הסיעה להמשך המלחמה ולמצב ברפיח. לדבריו, "מרפיח נורו אתמול טילים למרכז הארץ, קרוב ל-8 חודשים אחרי ה-7 באוקטובר. ברפיח מוחזקים חטופים ישראלים. אין מדינה בעולם שלא הייתה פועלת במקום הזה בתנאים האלה. אנחנו נותנים גיבוי מלא לפעילות צה"ל ברפיח. יש להעצימה ולהאיצה!".

סער הוסיף: "ראשית, נדרשת שליטה בשטח. ללא שליטה בשטח – לא ימוגר החמאס. ללא מיגור החמאס – לא תקום חלופה מקומית לשלטונו. וזה סדר הדברים הנכון. ומי שיברח מהמלחמה – המלחמה תרדוף אחריו! שנית – אמרתי וחזרתי ואמרתי: חמאס מחזיק את כוחו כשלטון ואת עוצמתו מול האוכלוסייה האזרחית. באמצעות השתלטות על הסיוע ההומינטרי הנכנס לעזה. חמאס עושה כסף על כל משאית של סיוע הומניטרית שנכנסת לעזה. זה הדלק שלו. לכן: חובה להוציא את החמאס מהמשוואה הזאת".

תגיות:גדי איזנקוטגדעון סערמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה