חם ברשת

קורין גדעון: "באתי ממקום של שנאת חרדים. כשאנחנו מאוחדים, מי יכול עלינו?"

המגישה סיפרה לעוקביה ברשתות החברתיות על חרדים שנאלצו להסתיר את הציצית מחשש שלקוחות יכנו אותם בכינויי גנאי: "הוא אומר לי 'אני עשיתי צבא, אני עובד רגיל, אני משלם מיסים'. למה חזרנו לשנוא?"

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

המגישה קורין גדעון פרסמה פוסט ויראלי ברשתות החברתיות, בו קראה למסר של אחדות. היא החלה את הפוסט בסיפור עצוב: שני טכנאים חרדים שביקרו בביתה הסתירו את הציצית, משום שלטענתם הם הושפלו בעבר על ידי לקוחות שקראו להם "פרזיטים".

גדעון הזדעזעה מהמקרה. היא כתבה כי הגיעה בעצמה מסביבה שבה שנאו חרדים, ולכן היא מחדדת מסר חשוב בנושא. "זוכרים שהיינו מאוחדים פעם?", כתבה בכותרת לסרטון. "יצאו מפה עכשיו שני טכנאי מזגנים שסיפרו לי משהו שידעתי, אבל עדיין ממש העציב אותי. הוא סיפר לי שהם מגיעים לבתים שלפעמים הוא מרגיש צורך ממש להסוות את זה שהוא דתי. להכניס את הציציות וללכת עם כובע קסקט כי הוא מקבל תגובות כל כך קיצוניות מאנשים יהודים אחרים, חילונים, שהחרדים הם אוכלי חינם, הם פרזיטים, על הצבא.

"ובואו, אני באתי משם, אני באתי משנאת חרדים. אני גדלתי בחברה הכי פלורליסטית, אבל בתכל'ס לא באמת הכרתי את האחר", המשיכה. "ולכן אני לא שופטת כי אני יודעת, אני מבינה מאיזה מקום זה בא. אבל כשנכנס טכנאי מזגנים, וזה שהוא דתי גורם לך להעיר לו הערות ולקראו לו 'פרזיט' ולהגיד לו 'מה אתה בא עם הציצית הזאת?'. אלה דברים שהוא סיפר לי. ונכון, אף צד לא חף מבעיות. וגם לחרדים יש את הבעיות שלהם ואת הסטיגמות שלהם עלינו. מלא בעיות. ונכון, הצבא, וצריך להתגייס, אבל הוא אומר לי 'אני עשיתי צבא, אני עובד רגיל, אני משלם מיסים'".

לסיום, גדעון ביקשה להעביר מסר של אחדות. "אז אף פעם אנחנו לא יכולים להניח מי נמצא מולנו. וזהו, זה היה עצוב לי לשמוע כי אנחנו בכזו תקופה מזעזעת שכאילו לפחות בינינו הייתה מן אופוריה כזאת, אתם זוכרים, בחודש-חודשיים הראשונים של המלחמה? וזה פשוט נעלם כלא היה", סיכמה. "שוב חזרנו לאותה שנאת אחים. כשאנחנו מאוחדים מי יכול עלינו? ומספיק שונאים אותנו מבחוץ, אז כאילו מבפנים אנחנו צריכים להסתתר אחד מהשני?".

תגיות:אחדותחרדיםקורין גדעון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה