חדשות בארץ

ממשל ביידן עודכן: ממצאים ראשונים מעלים - זה מה שגרם לשריפה ברפיח

ממצאים ראשונים מחקירת התקיפה ברפיח מצביעים על כך שהשריפה פרצה בעקבות רסיס שפגע במכל דלק. בישראל עדכנו בממצאים את ממשל ביידן

(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)(צילום: Abed Rahim Khatib / Flash90)
אא

בישראל עדכנו הלילה (בין שני לשלישי) את ממשל ביידן בממצאי החקירה הראשונית על התקיפה ברפיח. מהחקירה עולה שרסיס פגע במכל דלק שעמד במרחק של כ-100 מטרים ממוקד התקיפה, והוא ככל הנראה זה שהצית את השרפה באוהלי הפלסטינים והוביל למותם של עשרות - כך דווח בחדשות abc.

גורם אמריקני שצוטט בכתבה עדכן כי ארצות הברית קיבלה את המידע מישראל ובודקת את הפרטים. על פי הדיווח, לפי שעה לארצות הברית אין מידע שמאפשר לה לאושש או לערער על המידע שהועבר לה מישראל. עוד נטען כי בבית הלבן ניסו להזהיר את ישראל מפני השלכות תקפה קרקעית נרחבת ברפיח.

בארצות הברית הגיבו לתקיפה בחריפות. דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן אמר בהצהרה אמש כי "התמונות ההרסניות" שיוצאות מרפיח הן "קורעות לב". לדבריו, "לישראל יש זכות ללכת אחרי חמאס, ואנחנו מבינים שהתקיפה הזו הרגה שני מחבלי חמאס בכירים שאחראים לתקיפות נגד אזרחים ישראלים, אבל כפי שהבהרנו, ישראל חייבת לנקוט בכל אמצעי הזהירות האפשריים כדי להגן על אזרחים".

בצה"ל מסרו כי התקיפה לא בוצעה במרחב ההומניטרי באל מוואסי, אליו צה"ל קרא לאוכלוסייה להתפנות. האירוע מתוחקר על ידי מנגנון התחקור המטכ"לי, גוף עצמאי שאחראי על בחינת אירועים חריגים בלחימה. המנגנון מתחקר את הנסיבות למותם של אזרחים במרחב התקיפה. עוד נמסר התקיפה התבצעה על בסיס מידע מודיעיני מקדים על הימצאותם של המחבלים במקום, וכי טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים על מנת לצמצם את הסיכוי לפגיעה בבלתי מעורבים, הכוללים בדיקת חוזי מהאוויר, שימוש בחימוש מדויק ומידע מודיעיני נוסף, שעל בסיסם הוערך כי לא צפוי היה להיגרם נזק לאזרחים בלתי מעורבים. בצה״ל שללו את הטענות הפלסטינים כי נורו שבעה טילים במשקל של טון כל טיל אלא בשני טילים קטנים ומדויקים.

תגיות:שריפהג'ו ביידןרפיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה