חדשות בעולם

טראמפ: "למדתי היסטוריה יהודית, מה שקרה זה רגע לפני השואה"

ה"וושינגטון פוסט" פרסם שיחה בין נשיא ארה"ב לשעבר לבין תורמים יהודים, שבה הציג גישה שונה לגמרי מאשר זו שבה נקט לפני מספר שבועות. הוא הסביר כי זכותה של ישראל להמשיך במלחמה בעזה, ותהה: "איך יהודי יכול להצביע לביידן?"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, אמר בשיחה סגורה לתורמים יהודים בניו יורק כי הוא תומך בזכותה של ישראל להגן על עצמה והוא קורא להמשיך לתקוף בעזה - כך דווח ב"וושינגטון פוסט".

הדברים של טראמפ מגיעים על רקע קריאה של תורמים רפובליקנים לנקוט עמדה חזקה יותר, שתתמוך בישראל ובראש הממשלה נתניהו, זאת בעקבות ביקורת שמתח עליו לפני מספר שבועות. טראמפ אמנם לא התייחס לנתניהו בשיחה הסגורה, אך אמר לתורמים כי הוא "תומך בזכות ישראל להמשיך במלחמה בטרור". הוא הוסיף כי ישראל זקוקה לו כעת, כאשר להפגנות הפרו-ישראליות מגיעים פחות אנשים מאשר לעצרת שלו.

במהלך השיחה טראמפ מנה את ההישגים שלו עבור ישראל. הוא הזכיר כי העביר את שגרירות ארה"ב לירושלים, הכיר ברמת הגולן כחלק בלתי נפרד מישראל, ועוד. לדברי אחד התורמים, טראמפ אמר: "אז עשיתי את רמת הגולן. אתם יודעים שזה שווה 2 טריליון דולר במונחי נדל"ן. אבל זה שווה יותר מזה. באמת".

נשיא ארה"ב לשעבר אמר כי יהודים אמריקנים לא הצביעו עבורו. "איך אדם יהודי יכול להצביע לדמוקרט, ולביידן בפרט? אבל תשכחו את ביידן, הדמוקרטים תמיד אכזבו אתכם", אמר. "למדתי היסטוריה יהודית. אתה חוזר אחורה בהיסטוריה, מה שקרה לכם זה כמו רגע לפני השואה. אני נשבע. אם אתה מסתכל, זה אותו דבר, זה פשוט נבנה ונבנה. ואז, פתאום, סיימת עם היטלר. בסופו של דבר נתקלת בבעיה שכמוה אף אחד לא הכיר".

תגיות:דונלד טראמפג'ו ביידןחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה