נטורופתיה ורפואה טבעית

על האש: עצות חשובות למזעור הנזק

ככל שזמן הצלייה ארוך יותר, גדלה כמות המזיקים שחודרים לבשר. לכן כדאי לעשות בישול מקדים, על מנת לזרז את הצלייה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשר על האש אהוב מאוד בארץ, אך חשוב לדעת שהוא לא בהכרח בריא. צליה על אש גלויה חורכת את הבשר, וכך עולה הסיכון ליצירת חומרים מסוכנים לבריאות, ואפילו מסוכנים מאוד. לכן יש להניח את הבשר על גחלים שהאפירו. כאשר מכינים את הבשר על להבה גלויה ובטמפרטורות גבוהות מאוד, נוצרים רדיקליים חופשיים – כימיקלים שעשויים לחולל תהליכי דלקת בגוף, רעילות שיוצרת נזק לתאים ותהליכי חמצון. גם הבגדים סופגים את הרעלים. נסו ללבוש בגדים ארוכים, כדי להגן על העור.

ככל שזמן הצלייה ארוך יותר, גדלה כמות המזיקים שחודרים לבשר. לכן כדאי לעשות בישול מקדים, על מנת לזרז את הצלייה על האש. גם בישול חלקי יעזור לקצר את משך הצלייה. כדי לקצר את זמן הצלייה הקטינו את גודל הנתח, כך החשיפה לחומרים הבעייתיים תהיה קצרה יותר.

הדליקו את הגחלים בעזרת חומרים טבעיים. הימנעו מזרזי בעירה שנספגים בבשר, ונכנסים איתו לגופנו. מנגל חשמלי או מנגל גז טובים יותר ממנגל פחמים, כי אין בהם החומרים הרעילים שבפחמים ובזרזי הבעירה.

השריית הבשר במרינדה מגנה על הבשר מחריכה בעת הצלייה. עדיף כמובן להשרות במרינדה של תבלינים טריים, כמו טימין, פטרוזיליה, בזיליקום, כוסברה ושום, שגם משמשים כנוגדי חמצון שיקטינו את הנזק, ויהפכו את הבשר לטעים יותר.

ירקות ופירות משמשים כנוגדי חמצון, וממזערים את הנזק שנגרם מצליית הבשר. נסו להוסיף ירקות כמו עגבניות, בצל, חצילים, קישוא ואפילו פירות כמו תפוח, תפוז או מנגו.

כתוספת לבשר, ההמלצה היא לא לשלב מאכלים משומרים, מעושנים או כבושים וחמוצים, שעשויים להכיל עוד חומרים שמקשים על הגוף בהוצאת פסולת. שלבו ירקות חיים, וכמה שיותר עלים ירוקים.

בהקשר לזה חשוב לציין לרעה את הבשרים המעובדים, כמו נקניקיות, המבורגר, קבב ועוד מוצרי בשר מתועשים, שמלאים בשומן ולרוב מכילים חומרים לשיפור המרקם והטעם, ובעיקר המראה, שיהיה מזמין. אלו חומרים שתורמים בעיקר ליצרנים, ומזיקים מאוד לנו, הצרכנים.

זוהרה שרביט היא נטורופתית N.D ומאבחנת על פי גלגל העין, בעלת ניסיון רב שנים בטיפול וייעוץ והנחיית סדנאות. להזמנת סדנא ללא עלות חייגי 073-2221290

תגיות:על האשל"ג בעומרבשרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה