בריאות ותזונה

הלם: גם אתם לועסים קרח? זה מה שיכול לקרות לכם

רופאי שיניים טוענים כי אנשים שלועסים קרח מסתכנים באפשרות של סדקים בשיניים וכאבים עזים, שבסוף יכולים להוביל אפילו לעקירה. אז למה אנחנו עושים את זה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רופאי שיניים בארה"ב טוענים כי קיים סיכון גדול עבור אנשים שלועסים קרח. המחקר הזה הופץ ברשת ותוך שעות הפך לשיחת היום במדינה. לטענת הרופאים, לעיסת קרח, הרגל שרבים מאיתנו נוטים לו, במיוחד בחודשי הקיץ החמים, יכול להוביל לסדקים בשיניים ולכאבים עזים בהמשך.

לעיסת קרח מסייעת להתרעננות, כדי להרגיע רעב או להפיג מתחים. המעשנים עושים שימוש בקרח כדי להימנע מעישון.

ברוב המקרים, אנשים לא לועסים קרח סתם כך. זה קורה בדרך כלל אחרי ששתו משקה צונן ואחרי שסיימו אותו, הם לועסים את קוביות הקרח כדי להצטנן.

ד"ר רופאלי קולקרני, רופא שיניים ודובר איגוד השיניים האמריקאי, מסביר כי "אמייל השיניים מורכב ממבנים דמויי מוטות המורכבים מאלפי גבישים מיקרוסקופיים. קרח הוא גביש. כאשר אתה דוחף שני גבישים יחד, אחד מהם יוותר".

אכילת קרח כפייתית מקושרת לאנמיה (חוסר ברזל). מאמר שפורסם בעבר קבע כי מדובר בתסמונת לא ברורה ובהפרעה פסיכולוגית, שבמסגרתה אנשים בולעים פריטים שאינם נחשבים למזון של ממש. במסגרת התופעה, כך מתברר, יש אנשים שמכורים ללעיסת גיר, דשא ועפרונות.

בקהילת רדיט, שם ישנם פורומים רבים בנושאים שונים, פתחו פורום בשם "לועסי קרח אנונימיים" עם יותר מ-8,000 חברים שחולקים את אותה בעיה. רופאי השיניים טוענים כי לעיסה של חומרים קשים עלולה להוביל לשברים בשיניים, מה שעלול להוביל בסופו של דבר לעקירה, השתלת עצם והנחת שתלים.

ד"ר נטלי פיטרסון, דוקטור לכירורגיית שיניים באוניברסיטת מינסוטה, הוסיפה כי הדבר יכול לגרום לסתימות. אז מה עושים? ראשית, ניגשים לרופא כדי לדווח על הבעיה. שנית, יש לשלול מקרה של אנמיה, שעשויה לגרום ללעיסת קרח.

תגיות:קרחבריאותלעיסה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה