בריאות ותזונה

לא תאמינו מה במיה יכולה לעשות לגוף שלכם

דלה בקלוריות, עשירה בוויטמינים ונלחמת בכולסטרול הרע – כל מה שצריך לדעת על במיה, שמשתלבת נהדר בתפריט שלכם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחד המאכלים המנחמים והטעימים בארוחת הצהריים הוא מנת אורז ובמיה ברוטב. כבר שנים שהישראלים מכינים את המנה הזאת, שלא יוצאת מהתפריט הביתי ואהובה מאוד גם על ילדים. הבמיה משתלבת בכל תפריט, גם צמחוני או טבעוני. יש לה טעם מיוחד, והיא משתלבת נהדר גם בארוחות שכוללות בשר ותפוחי אדמה. לא הרבה יודעים, אבל במיה נחשבת לבריאה מאוד – זהו ירק שבהחלט כדאי לכם להכניס לתפריט.

יעל חן-רביע, דיאטנית בכירה של הכללית, הסבירה לאתר מאקו מה היתרונות הטובים של הבמיה. ראשית, היא מסבירה כי היא דלה בקלוריות: "100 גרם במיה מכילים בסה"כ כ-30 קלוריות. זאת מאחר שהיא מכילה אחוז גבוה של מים ולעומת זאת - אחוז נמוך מאוד של שומן".

בנוסף, מתברר כי הבמיה עשירה בסיבים תזונתיים. לטענתה, "אלה תורמים לתחושת שובע ולפעילות תקינה של המעיים ומערכת העיכול. מספר הקלוריות הנמוך בשילוב כמות הסיבים הגבוהה הופכים אותה למזון אידיאלי המסייע בשמירה על המשקל".

במיה גם עשירה במינרלים שתורמים לחיזוק העצם: "הבמיה היא אחת ממקורות הצומח המכילים כמות נאה ביותר של סידן - מינרל החיוני לבנייה ושמירה על מסת העצם. בנוסף, היא מכילה מגנזיום שגם לו תפקיד חשוב בבריאות העצם". בנוסף, היא גם מלאה בוויטמינים: מה למשל? "ויטמין C שתורם לחיזוק מערכת החיסון, ויטמינים מקבוצה B שתורמים למטבוליזם ולפעילות מערכת העצבים, ויטמין A שדרוש לתהליכי גדילה וויטמין K שעוזר לקרישת הדם".

חן מגלה כי יש בבמיה גם פלבנואידים ונוגדי חימצון. "בטא קרוטן, קסנטין ולוטאין למשל, הם נוגדי חמצון חשובים שבין היתר תורמים לשמירה על בריאות הריריות - למשל על החניכים והעיניים", היא מוסיפה ולא פחות חשוב, היא מפחיתה את הכולסטרול ה"רע": "הבמיה מכילה פקטין – סיב תזונתי שמסייע בהפחתת רמת הכולסטרול LDL המכונה "רע", מה שבפועל תורם לאיזון רמת הכולסטרול הכללית בגוף".

לסיום, היא נותנת טיפ מיוחד: בישול הבמיה עם ירקות חומציים, כמו עגבנייה למשל, תורם לריכוכה ומעדן את מרקמה הדביק.

תגיות:בריאותבמיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה