חדשות בארץ

הפלסטינים: צה"ל מתקרב למרכז רפיח; משגרים הושמדו בג'באליה

התקשורת העזתית דיווחה כי כוחות צה"ל נצפו מתמרנים קרוב למרכז העיר ובמערבה. אונר"א: "קרוב למיליון איש עזבו את רפיח". נמשכת הפעילות המבצעית בג'באליה

תקיפה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)תקיפה ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

התקשורת הפלסטינית דיווחה בצהריים (שלישי) כי כוחות צה"ל נצפו בקרבת מרכז העיר רפיח ובצפון מערב העיר. דובר צה"ל לא התייחס לדיווח. בנוסף, סוכנות אונר"א דיווחה כי קרוב למיליון עזתים עזבו את רפיח בשלושת השבועות האחרונים, ונעו צפונה ומערבה, לאזורים שצה"ל לא פועל בהם.

על פי גורמים צבאיים, ארבע חטיבות של צה"ל פועלות כעת ברפיח. מדובר בחטיבות 401 של השריון, חטיבת הנח"ל, חטיבה 12 וחטיבת ביסל"ח, שנכנסה הלילה לרפיח במקום חטיבת גבעתי. במקביל לתמרון הקרקעי ברפיח, כוחות נוספים פועלים סמוך לציר פילדלפי בגבול מצרים, לסיכול מנהרות של חמאס.

דובר צה"ל אישר הבוקר כי כוחות אוגדה 98, בשיתוף חיל האוויר, חיסלו חוליה שביצעה שיגורים לעבר כוחותינו בג'באליה; כוחות אוגדה 99 הרחיבו את פעילותם במרכז הרצועה ואוגדה 162 מסכלת טרור במרחב רפיח.

כחלק מפעילות אוגדה 98 בצפון הרצועה, צוותי הקרב החטיבתיים של הצנחנים, 460 וחטיבה 7 חיסלו מחבלים ואיתרו אמצעי לחימה במרחב. הלוחמים השמידו ביממה החולפת עשרות תשתיות טרור במרחב ג׳באליה, ביניהן, פירים תת קרקעיים, עמדות תצפית, מחסן אמל"ח ומבנה צבאי ממנו ניהל חמאס לחימה.

באחת הפעילויות, הכווינו כוחות האוגדה מטוסי קרב של חיל האוויר שחיסלו חוליית מחבלים שביצעה שיגורי מרגמה לעבר הלוחמים שפעלו במרחב.

צוותי הקרב החטיבתיים של אוגדה 162, אליהם הצטרפו כאמור לוחמי ביסל"ח, ממשיכים בפעילות במרחב רפיח. כוחות צוותי הקרב של חטיבות 401 והנח"ל פעלו במהלך הלילה על ציר פילדלפי מול יעדי ותשתיות טרור. על פי צה"ל, "הפעילות נעשית תוך מאמצי הימנעות מפגיעה בבלתי מעורבים. הכוחות מנהלים קרבות עם מחבלים, מאתרים פירים תת קרקעיים במרחב, לצד אמצעי לחימה ותשתיות טרור נוספות".

כוחות אוגדה 99 וחטיבה 679 הרחיבו את פעילותם במרכז הרצועה. במהלך היממה האחרונה הכוחות זיהו מחבלים שוהים במבנה הסמוך אליהם, זמן קצר לאחר מכן מטוס קרב תקף את המבנה וחיסל את המחבלים. במקביל, הכוחות ממשיכים בפשיטות ממוקדות על יעדי טרור במרחב. באחד הפשיטות שהושלמו איתרו הכוחות מחסן אמל"ח.

יורטו כטב"מים שעשו את דרכם לאילת

צה"ל אישר כי מטוס קרב, יחד עם לוחמי ההגנה האווירית, יירטו הלילה בהצלחה שני כטב"מים שעשו את דרכם לשטח הארץ מכיוון מזרח. צה"ל הדגיש כי הכלים לא חצו לשטח הארץ. תנועת "ההתנגדות האיסלאמית", מיליציה פרו איראנית הפועלת בעיראק, נטלה אחריות על השיגורים. מאז סוף חודש מרץ שוגרו ממזרח, לעבר אילת וצפת, למעלה מעשרה כטב"מים, אחת לשלושה ימים בממוצע.

תגיות:מלחמת חרבות ברזלרפיחתקיפת צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה