חדשות בארץ

בעקבות התקיפה ברפיח: מועצת הביטחון מתכנסת לדיון מיוחד

לבקשת אלג'יריה הודיעה מזכירות מועצת הביטחון על כינוס של "דיון מיוחד", שיעסוק בין היתר בדרישת בית הדין לצדק להפסקת הלחימה ברפיח. בישראל נערכים לדיון

מועצת הביטחון של האו’’ם (צילום: shutterstock)מועצת הביטחון של האו’’ם (צילום: shutterstock)
אא

לדרישת אלג'יריה, חברה במועצת הביטחון של האו"ם, מזכירות המועצה הודיעה על קיום דיון מיוחד שייערך היום (שלישי) ויעסוק בדרישה להורות על ישראל להפסיק לאלתר את הלחימה ברפיח. ההערכה בישראל היא כי המועצה לא תקבל החלטה בתום הדיון, ויערכו דיונים נוספים, אך נערכים גם לאפשרות שהמועצה תצביע נגד ישראל. לא ברור עדיין האם ארה"ב תטיל וטו.

אלג'יריה טוענת כי התקיפה ברפיח, בה נהרגו שלשום 45 בני אדם, מהווה הפרה של הדין הבינלאומי ועל ישראל לציית להחלטת בית הדין לצדק בהאג, שציווה לפני חמישה ימים על ישראל לסיים את המבצע ברפיח.

אלג'יריה אמנם היא זו שפנתה למועצת הביטחון, אך גם גרמניה ואיטליה קראו לישראל לציית לצו בית הדין בהאג. שרת החוץ הגרמנייה, אנלינה ברבוק, אמרה כי "הדין ההומניטרי הבינלאומי חל על כולם, גם על ההתנהלות של ישראל במלחמה".

נשיא צרפת עמנואל מקרון אמר שהוא "מזועזע" מההתקפות האחרונות של ישראל, שלדבריו גרמו למותם של פליטים רבים ברפיח. לדבריו, "הפעולות הללו חייבת להיפסק. אין שום אזור בטוח ברפיח לאזרחים פלסטינים. אני קורא לכיבוד מלא של החוק הבינלאומי ולהפסקת אש מיידית"..

שר ההגנה האיטלקי, גווידו קרוזטו, הזהיר כי להפצצות כמו זו שהייתה ברפיח יהיו השלכות ארוכות טווח כלפי ישראל, ושר החוץ הספרדי חוסה מנואל אלברס, שמדינתו הכירה במדינה פלסטינית, הצהיר: "אם ישראל תמשיך לפעול בניגוד לעמדתו של בית הדין, ננסה לנקוט את הצעדים הדרושים כדי לאכוף אותה".

בארה"ב נמנעו תחילה מלהגיב, ומסרו רק כי הם בודקים את הדיווחים, אבל אמש פרסם הבית הלבן התייחסות ראשונה ואמר כי התמונות מרפיח הן "קורעות לב".

גם בקנדה הצטרפו אמש לגינויים, ושרת החוץ שלה מלאני ג'ולי קראה להפסקת אש מיידית. היא כינתה את התקיפה הישראלית "מחרידה", והוסיפה: "קנדה לא תומכת בפעולה צבאית ישראלית ברפיח. ההיקף הזה של סבל אנושי חייב להיפסק".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בנאומו בכנסת אמש לתקרית, ואמר כי מדובר ב"תקלה טראגית" שכעת נבדקת. "אנחנו חוקרים את המקרה, ונסיק את המסקנות כי זו המדיניות שלנו", אמר.

תגיות:מועצת הביטחון של האו"םרפיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה