חדשות בארץ

ראש אכ"א להורי התצפיתניות: "נכשלנו"

האלוף יניב עשור נפגש לשיחה עם הורים התצפיתניות שנחטפו לעזה, ותיעוד החטיפה פורסם בשבוע שעבר. אמר להורים: "זה מחדל שלא היה צריך להיות, סימן קריאה"

האלוף יניב עשור, מימין (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)האלוף יניב עשור, מימין (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

ראש אכ"א, האלוף יניב עשור, שוחח באחרונה עם הורי תצפיתניות שנחטפו לעזה ממוצב נחל עוז, על ידי מחבלי החמאס, ותיעוד הפגישה נחשף היום (שלישי) בחדשות 12. בהקלטות שנחשפו התייחס עשור לכישלון הצבאי ולמשבר האמון שנוצר ב-7 באוקטובר.

"כשאנחנו בלילה הולכים לישון, מה אתם חושבים? שאנחנו לא אומרים - איך זה קרה לנו? מה פתאום? איפה נכשלנו? אנחנו חייבים לכם תשובות ובלי האמון הזה, צה"ל לא יכול להמשיך לתפקד. אני עכשיו שולח חיילים לעזה, אתמול הייתי ברפיח, מה, בלי אמון בנו הם ילכו לשם? יש פה משבר נוראי. הלב שלנו שותת דם. אתם ההורים שלה, אנחנו המפקדים שלה, ואנחנו אחראים על זה", אמר עשור להורים.

הוא הוסיף "אני מפקד של כל חיילי צה"ל. החללים, החטופים, הפצועים. אני אחראי על כולם. יש לכם, ובהרבה דברים בצדק, משבר של אמון עמוק מולנו. ואני מבין את זה, אני מבין את המשבר של האמון. זה מחדל שלא היה צריך להיות, סימן קריאה".

בתיעוד נשמע ראש אכ"א אומר להורים כי "אם צה"ל היה מבין שהולכת להיות התקפה הוא היה מתנהג אחרת וגומר אותם עוד לפני שהם היו באים לגדר. המחבלים לא היו צריכים להיכנס למוצב, ואם נכנסו היו צריכים לחטוף התקפת נגד מהירה".

על הטענה שמפקדים בצה"ל זילזלו במידע שהעבירו התצפיתניות, חודשים ואף שנה לפני המתקפה, השיב עשור: "לא יכול להיות שהמג"ד, המ"פ, המח"ט, לא היו אצל התצפיתניות".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:יניב עשורתצפיתניותנחל עוז

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה