חדשות בארץ

דגלי פלסטין הונפו באוניברסיטה העברית בירושלים

סטודנטים פרו פלסטיניים קיימו הפגנת מחאה נגד התקיפה ברפיח וקראו קריאות נגד ישראל. האוניברסיטה לא מנעה את ההפגנה, וגם המשטרה לא התערבה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

באוניברסיטה העברית בירושלים נערכה היום (שלישי) "שביתת מחאה נגד ההשמדה והטבח בעזה", שהפכה להפגנה פרו פלסטינית ביוזמת תא חד"ש במוסד האקדמי. הסטודנטים קראו קריאות "אין פתרון מלבד הוצאת הכובש" ו"ברוח ודם נפדה את אל אקצא" ואף הניפו דגלי אש"ף ופלסטין.

כמאה סטודנטים השתתפו בהפגנה בקמפוס הר הצופים ולדבריהם, "צעד מחאה זה הוא הראשון מבין צעדי מחאה נוספים המתוכננים כנגד הטבח המתמשך".

בחדשות 12 דווח כי הנהלת האוניברסיטה לא מנעה את קיום האירוע וגם המשטרה לא הוזעקה מאחר ולדבריה לא קיבלה הודעה על הפרת סדר. מאוחר יותר החלה הפגנת נגד של סטודנטים, שקראו קריאות נגד המפגינים הפרו פלסטיניים.

בשלב זה הציבו מאבטחי האוניברסיטה מחסומי הפרדה בין שתי הקבוצות. המשטרה הוזעקה למקום, והודיעה על פיזור ההפגנות, בטענה שאינן חוקיות. לא דווח על עצורים.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר כי הוא "משבח את שוטרי משטרת ישראל שפיזרו את ההפגנה הבלתי חוקית באוניברסיטה העברית תוך כדי שהניפו דגלי אויב. במשמרת שלי תהיה אפס סובלנות כלפי הפרות חוק. לצערי ההפגנה התנהלה זמן רב מדי, וכל זה באישור האוניברסיטה, כאשר השוטרים נותרו בחוץ. אני קורא לשר החינוך יואב קיש ולהנהלת האוניברסיטה להתחיל לפעול ביד קשה נגד הפרת החוק והסדר במוסדות החינוך. הגיע הזמן למשילות".

יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, אלחנן פלהיימר, מסר: "מה שראינו באוניברסיטה העברית זו הפקרות בלתי נתפסת. אין מנוס מקידום חקיקה שתעגן את הטיפול והסנקציות במסיתים לטרור. אנו קוראים לכל הגורמים הרלוונטיים, ובראש ובראשונה לחברי הכנסת, להצטרף למאבק שלנו נגד הטרור באקדמיה".

רס"ן (במיל') שי רוזנגרטן, סגן יו"ר אם תרצו אמר לערוץ 7 כי "הנהלת האוניברסיטה הייתה חייבת להכניס את המשטרה לקמפוס ולעצור את הסטודנטים המסיתים".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הגיב: "לא יעלה על הדעת שהאוניברסיטה העברית מאפשרת הפגנה ביזיונית של תומכי טרור, שמניפים דגלי פלסטין בלב שטח האוניברסיטה, בשעה שחיילנו הגיבורים נלחמים בשדה הקרב. אני קורא לראשי האוניברסיטה להשעות לאלתר את כל המוחים, ובמידה ותבחר שלא לנקוט מולם בצעדים, נפעל בכנסת בכל הצעדים העומדים לרשותנו על מנת לעכב להם את כל התקציבים".

יו"ר מפלגת נעם, סגן השר אבי מעוז, הוסיף: "בזמן שחיילינו הגיבורים מוסרים את נפשם למען עם ישראל, ישנה חבורת אנרכיסטים תומכי טרור שקוראים קריאות אלימות באוניברסיטה העברית. גם לחופש הביטוי והמחאה יש גבול. לא ייתכן שראשי האוניברסיטה ישתקו לנוכח קריאת כאלה התומכות בטרור. יש להדיח את הסטודנטים תומכי הטרור הללו ויפה שעה אחת קודם!".

מהאוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "האוניברסיטה תומכת בחופש הביטוי ומאפשרת קיום הפגנות בקמפוס. אם נאמרו בהפגנה היום קריאות שיש בהן עבירה על החוק, הדברים יועברו לגורמים המתאימים".

תגיות:האוניברסיטה העבריתהפגנה פרו פלסטינית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה