חדשות בארץ

היועמ"שית בתגובה להחלטה בהאג: "הצבא פועל על פי עקרון טוהר הנשק"

גלי בהרב מיארה התבטאה לראשונה בהרחבה נגד החלטת בית הדין לצדק בהאג ותביעת דרום אפריקה וגם נגד הכוונה להוציא צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו

משרד המשפטים. בעיגול: בהרב מיארה (צילומים: יונתן זינדל ושיר טורם, פלאש 90)משרד המשפטים. בעיגול: בהרב מיארה (צילומים: יונתן זינדל ושיר טורם, פלאש 90)
אא

גורמים מדיניים ומשפטיים בישראל הביעו היום (שלישי) שביעות רצון מהצהרתה של היועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, שהתבטאה לראשונה בהרחבה נגד החלטת בית הדין לצדק בהאג, שציווה על ישראל להפסיק את המבצע הצבאי ברפיח.

מיארה התייחסה לתביעתה של דרום אפריקה, הדורשת לקבוע כי ישראל עוסקת ב"השמדת עם". כמו כן ביקרה את הצהרת התובע בבית הדין הבינלאומי הפלילי, שהודיע כי יבקש צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט.

לדברי מיארה, "צבא ההגנה לישראל מחויב להילחם לפי דין. זו תפיסה ערכית המושרשת במערכת הדינים שלנו. מלחמתה של ישראל היא לעולם נגד החמאס וארגוני הטרור ברצועת עזה. לא נגד תושביה. מתוך כך, פועל הצבא על פי עקרון 'טוהר הנשק'. זו אינה חולשה אלא עוצמה. עוצמה מוסרית של מדינה יהודית ודמוקרטית".

"מאז יום שבת השביעי באוקטובר אנו חווים זוועות שלא האמנו שישובו להיות מנת חלקנו כעם. אל מול הרוע, אנו עדים לגבורה עילאית ולהקרבה של לוחמינו ושל אזרחי המדינה. מלחמתנו בטרור מוצדקת מאין כמותה. מוסרית ומשפטית. החמאס וארגוני הטרור האחרים מפרים כל נורמה מוסרית ומשפטית בין לאומית. הם מכוונים לרצח אזרחים ולחטיפתם; הם מסתתרים בעיר טרור תת קרקעית שנחפרה תחת יישובים אזרחיים; הם בחרו לפעול מתוך ריכוזי אוכלוסייה והם עושים שימוש נתעב בתושבי עזה ובתשתיות אזרחיות".

מיארה הוסיפה כי "למדינה חפצת חיים, אין ברירה, אלא להתאים את הפעילות הצבאית לשדה הלחימה. א-סימטריה היא מאפיין מוכר של מלחמתן של מדינות דמוקרטיות מול טרור. אולם, כל בר דעת המישיר מבט מפוכח למציאות, מכיר בכך שהאתגרים של הלחימה בחמאס חסרי תקדים. החמאס לא רק מפר ברגל גסה את כללי המשפט הבינלאומי, אלא גם מנצל באופן מניפולטיבי את מחויבותה של ישראל לכללים אלה".

"האשמת מדינת ישראל בהפרת האמנה למניעת הפשע של השמדת עם היא מקוממת. שימוש ציני ופסול בהסדרי המשפט הבינלאומי. התביעה שהגישה דרום אפריקה מופרכת ומעוותת לחלוטין את המושג 'רצח עם' ומביאה לזילות שלו. חמאס, ולא מדינת ישראל, הוא שכפה את המלחמה. הוא ארגון ג'נוסיידי שרוצח ישראלים ויהודים, בשל היותם כאלה. הוא מבצע ברגעים אלה פשעי מלחמה נתעבים. החמאס הוא שאחראי לסבלם של תושבי עזה, הוא נמנע מלדאוג להם".

לסיום הצהירה: "התייצבנו בבית הדין הבינלאומי לצדק מתוך צדקתה של מדינה המקפידה לפעול לפי החוק הבינלאומי. מדינת ישראל היא מדינת חוק ותמשיך להגן על עצמה תוך כיבוד החוק. החקירה שמנהל בית הדין הפלילי הבינלאומי משוללת סמכות. ההחלטה של התובע בהאג לבקש הוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה ושר הביטחון חסרת בסיס. ההשוואה בין הדרג המדיני שלנו לרבי המרצחים של החמאס היא ליקוי מאורות מוסרי".

תגיות:גלי בהרב-מיארהמלחמת חרבות ברזלבית הדין לצדק בהאג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה