חדשות בארץ

מבוכה למצרים: נשק שנמכר להם על ידי ארה"ב נתפס אצל החמאס בעזה

מטעני נפץ שצבא ארה"ב מכר בעבר לצבא מצרים התגלו בסריקה במחסן של אונר"א בגב'אליה. הדיווח בארה"ב תוהה: "האם מצרים ידעה על מנהרות חמאס שחצו מרפיח אל הצד המצרי"

אמל"ח שנתפס אצל מחבלי החמאס, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)אמל"ח שנתפס אצל מחבלי החמאס, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

דיווח בארה"ב: הצבא האמריקני מכר בעבר מטעני חומר נפץ לצבא מצרים. מטענים מהסוג הזה התגלו במתקן של אונר"א בג'באליה. את דבר מציאת המטענים חשפה היום (שלישי) התחקירנית האמריקנית העצמאית, לורה לומר, לה יותר ממיליון עוקבים ברשת x.

לומר דיווחה כי צה"ל מצא את מטעני הנפץ מתוצרת ארה"ב, מסוג M112, בבית ספר של אונר"א, וציטטה בדיווח מקור מודיעיני אמריקני, שאמר כי המספר הסדרתי על המטענים מצביע על כך שהם מייצור אמריקני משנת 2007. לדברי אותו מקור מדובר בציוד לחימה שנמכר לצבא מצרים. לומר אינה חושפת כיצד הגיעו המטענים לידי החמאס, האם בידיעת המצרים או האם נגנבו מצבא מצרים.

לטענתה: "זו עליית מדרגה בקשר של ממשל ארה"ב ומעורבותו במלחמה בין ישראל לחמאס. הוכחה שמטעני נפץ אמריקניים, וככל הנראה גם נשק נוסף, הגיע לידי חמאס. חשוב שהסנאט יפתח בחקירה וימצא את מי שאחראי למסירת הנשק לארגון הטרור, ומה ידעה ארה"ב על העברת אמצעי לחימה אלו ממצרים לידי החמאס, גם אם הוברחו בניגוד לחוק".

התחקירנית לא הסתפקה בדיווח זה והוסיפה, בהקשר למנהרות שצה"ל חשף בציר פילדלפי, כי "מתחילה להתבהר התמונה. מצרים וקטאר התנגדו בתוקף לפעולות ישראל בגבול עזה - מצרים. חלק מהמנהרות הן כה רחבות שניתן לנסוע בהן עם רכב. ממצאים שהתגלו הצביעו שנעשה בהן שימוש עד לזמן כניסת צה"ל לרפיח. יש לבדוק האם המודיעין המצרי ידע והתעלם מהפעילות במנהרות, ומהעובדה שיתכן ושימשו עד לאחרונה למעבר ציוד לחימה, אספקה ואולי גם חטופים ישראליים. כמו כן, יש לבדוק מה ממשל ביידן והמודיעין האמריקני ידעו על כך".

יש לציין כי לומר היהודייה מרבה לבקר את ממשל ביידן, תומכת בישראל ומתנגדת לכניסה של מהגרים מוסלמים לארה"ב.

תגיות:לורה לומרמטעני נפץ בג'באליהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה