חדשות בארץ

הרמטכ"ל הורה למנות ועדה מייעצת, לבדוק תנאי כליאת מחבלים

בצל העתירה לבג"ץ שהגישו ארגוני שמאל, אשר קראו לבדוק "התעללות במחבלים בשדה תימן", הורה הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי על הקמת הוועדה, שתבחן את התאמת הכליאה לדין הבינלאומי

מחבלים שנעצרו בעזה, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)מחבלים שנעצרו בעזה, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל הודיע הערב (שלישי) כי "בהמשך להמלצת הפרקליטה הצבאית הראשית, האלופה יפעת תומר-ירושלמי, ובאישור שר הביטחון יואב גלנט, מינה הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי ועדה מייעצת לבחינת תנאי כליאתם של עצורי מלחמת חרבות ברזל".

הוועדה תבחן את תנאיי כליאת המחבלים במתקני הכליאה שבאחריות צה"ל. המדובר במחנות "שדה תימן", "ענתות" ו"עופר".

"כלואים אלה מוחזקים במתקני כליאה שבאחריות צה"ל בעת כליאתם הראשונית ובחינת הצורך בהמשכה", נמסר מדובר צה"ל. עוד נכתב בהודעה כי "על רקע מספר העצורים חסר התקדים ומצוקת מקומות הכליאה בשירות בתי הסוהר, כלואים רבים מוחזקים במתקנים שבאחריות צה"ל לפרקי זמן ארוכים מהצפוי. בתוך כך, הועלו טענות ביחס לתנאי ההחזקה במתקני הכליאה".

הוועדה תבחן את התנאים, את דרכי הטיפול בכלואים, את ניהולם התקין של מתקני הכליאה ואת התאמתם להוראות הדין וכללי המשפט הבינלאומי. בראש הוועדה יעמוד האלוף (מיל') אילן שיף, וחבריה הם האלוף (מיל') איתן דנגוט, תא"ל (מיל') נחמן אש, תא"ל (מיל') מיקי בראל, ואל"ם (מיל') פנינה שרביט ברוך. הוועדה תגיש את המלצותיה לרמטכ"ל תוך 21 ימים.

כזכור, שלשום הודיע בג"ץ כי ידון בשבוע הבא בעתירה שהוגשה בסוף השבוע על ידי התנועה לזכויות האזרח, יחד עם ארגוני שמאל נוספים, הדורשים לסגור את מתקן הכליאה "שדה תימן". העותרים טוענים כי במקום מוחזקים מחבלים עצורים "בתנאי כליאה בלתי הולמים".

‏השופטת דפנה ברק ארז קבעה דיון דחוף בעתירה, והוא יתקיים ב-5.6, בפני הרכב של ממלא מקום הנשיא עוזי פוגלמן, השופטת ברק ארז בעצמה והשופט עופר גרוסקופף.

מחנה שדה תימן מופעל על ידי צה"ל כמתקן לכליאת חשודים כ"לוחמים בלתי חוקיים" מאז תחילת המלחמה. לטענת התנועה לזכויות האזרח, מוחזקים בו כאלף עצורים במתקנים דמויי מכלאות, ללא מיטות או כל ציוד אחר.

בעתירה נטען כי "עדויות על הנעשה במתקן חשפו מציאות בלתי נתפסת של ניתוחים שבוצעו ללא הרדמה. החזקת עצורים ימים על ימים בתנוחות מכאיבות ובאיזוק שהובילו לכריתת איברים, כיסוי העיניים לתקופות ארוכות, גם בזמן מתן טיפול רפואי, מכות והתעללויות". מערכת הביטחון טרם הגישה כתב תגובה לעתירה.

תגיות:שדה תימןמחבלים עצוריםועדה צבאית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה