חדשות בעולם

המועמדות בסכנה? בית משפט בארה"ב יגזור את דינו של טראמפ

בית משפט פדרלי בניו יורק יכריע מחר בתיק המשפטי-פלילי, המתנהל נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, המתמודד בשנית מול ביידן. אם יורשע, מועמדותו עשויה להיפסל

טראמפ, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)טראמפ, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

בתום שישה שבועות של דיונים משפטיים, חבר המושבעים בבית משפט פדרלי בניו יורק יכריע מחר בתיק המשפטי שהתנהל נגד הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. המועמד לנשיאות מטעם הרפובליקנים עמד לדין בגין שורה של עבירות כלכליות-פליליות. מיוחסות לו בין היתר עבירות של זיוף רישום במסמכי תאגיד ועבירה על חוק מימון מסע הבחירות.

היום הוצגו הסיכומים של התביעה וההגנה, והשופט חואן מרצ'אן שלח את 12 המושבעים להחליט האם להרשיע בפעם הראשונה בהיסטוריה נשיא אמריקני לשעבר בפלילים.

עורכי דינו של הנשיא לשעבר ניסו לסתור את העדות הראשית, של עד המדינה מייקל כהן, עורך דינו לשעבר של טראמפ. הם טענו כי המשפט הוא "ניסיון נקמה" של התביעה בניו-יורק, יחד עם כהן, נגד טראמפ. התביעה טענה כי הוצגו מאות מסמכים המעידים ומאמתים את העבירות המיוחסות לנשיא לשעבר.

אם טראמפ יורשע, טווח העונש על העבירות הללו נע בין ממאסר על תנאי ועד מאסר של בין שנה לארבע שנים. מאחר ומדובר במספר תת סעיפים, העושנ הכולל עשוי להגיע ל-20 שנה מאסר בפועל.

לתוצאות המשפט יהיו כמובן השלכות על קמפיין הבחירות לנשיאות. אם יורשע, טראמפ יערער, מה שיאפשר לו להמשיך ולהתמודד על הנשיאות, אך יתכן ומפלגתו תדרוש ממנו לפרוש.

ב-cnn דווח כי עצם ההרשעה תאפשר לנשיא ג'ו ביידן להתחיל להתייחס אל טראמפ כאל "עבריין מורשע" בכל נאום, והדבר יסייע לו לנצח. אם טראמפ יזוכה, המרוץ יימשך, כאשר נכון להיום הוא מוביל בסקרים.

תגיות:דונלד טראמפמשפט פלילי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה