חם ברשת

ג'רי סיינפלד פרץ בבכי: "הביקור בישראל – החוויה החזקה ביותר בחיי"

מי שמגן על ישראל מאז תחילת המלחמה התקשה לדבר בריאיון בו נשאל על החוויה שלו מהביקור בקיבוץ בארי. הוא סיפר כי "חשב על מישהו מסוים"

סיינפלד (צילום: מטה המשפחות)סיינפלד (צילום: מטה המשפחות)
אא

הקומיקאי היהודי-אמריקני, ג'רי סיינפלד, פרץ בבכי במהלך ריאיון בו סיפר על ביקורו בישראל. בפודקאסט של בארי וייס, פובליציסטית יהודייה ועורכת לשעבר ב"ניו יורק טיימס", אמר השחקן כי ביקורו בארץ היה קשה מנשוא: "זו הייתה החוויה החזקה ביותר בחיי", אמר. כשנשאל מדוע, סיינפלד התקשה לענות ופרץ בבכי. "אתה חושב על מישהו מסוים?", שאלה וייס. סיינפלד הנהן והוציא ממחטה.

כזכור, בחודשים האחרונים נתקל סיינפלד באנטישמיות מספר פעמים. באחת הפעמים מפגינים פרו-פלסטיניים הפריעו לנאומו בטקס באוניברסיטת דיוק, לשם נסע כדי לקבל תואר של כבוד מטעם המוסד. לפני כשבוע וחצי, הופעת סטנדאפ שלו נקטעה אחרי שאדם החל בקריאות נגדו ונגד ישראל. סיינפלד לא נותר חייב ואמר: "אין כמו קצת שנאת יהודים בשביל האווירה במופע". הוא זכה למחיאות כפיים משאר הקהל.

סיינפלד נחשב לאחד התומכים הגדולים של ישראל מאז תחילת המלחמה. הוא הרבה להביע את דעותיו ברשתות החברתיות אף על פי שבמהלך התקופה הזו ספג לא מעט ביקורת ברשת. בדצמבר האחרון ביקר בארץ יחד עם אשתו, נפגש עם משפחות החטופים והגיע לקיבוץ בארי כדי לחזות מקרוב בהשלכות הטבח.

סיינפלד גר בקיבוץ כשהיה בן 16, והודה כי לבו נשבר מהאירועים בישראל. הוא הסביר כי "אני תמיד אעמוד לצד ישראל והעם היהודי". אשתו, ג'סיקה, הוסיפה לאחר הביקור בארץ: "רצינו לראות במו עינינו את תוצאות המתקפה. ראינו בתים שבהם משפחות עונו, נורו, הופגזו ונשרפו בחיים. עמדנו בשטח שבו מאות נערים בפסטיבל מוזיקה נרצחו ונחטפו. עם כמה שהיה כואב להיות במקומות הללו, מה שאזכור יותר מכל זה את האנשים שפגשנו בישראל - גיבורים שהצילו אלפי אנשים חיים. צעירים מניו יורק שהגיעו לעבוד בחוות כדי להחליף את מי שיצאו להילחם נגד חמאס. בני ערובה ששוחררו ומשפחות חטופים שעדיין בשבי שעברו טראומה אך עדיין מבקשים לעזור. אנשים יוצאי דופן שהתאגדו כדי לספק סיוע חירום באמצעות שירות אזרחי.

"זה היה הביקור החמישי שלי בישראל - ומעולם לא ראיתי מדינה מאוחדת יותר", הוסיפה. "אנשים מכל תחומי החיים, מחיילים פצועים ועד משפחות של פעילי שלום שאמהותיהם, אבותיהם או אחיהם נרצחו או עדיין מוחזקים בשבי בעזה. הזוועה מחקה פילוגים בתוך ישראל. כולם התאחדו למען מטרה נעלה יותר - להביס את חמאס, לבנות ישראל טובה ובטוחה יותר, ועולם טוב יותר ובטוח יותר".

תגיות:אנטישמיותקיבוץ באריג'רי סיינפלדמשפחות החטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה