חדשות בעולם

מקומם: ראש העירייה שהחליט למנוע העסקת "גברים עם כובעים או פאות"

ראש עיריית לינדן בניו ג'רזי הוקלט כשהוא מתבטא נגד יהודים: "אם לא ננהל את הדבר הזה, זה יתבטא בשליטה מלאה ומוחלטת של אנשים עם כובעים ותלתלים על העיר". כעת הוא מכחיש את האמירות

ניו ג'רזי (צילום: shutterstock)ניו ג'רזי (צילום: shutterstock)
אא

ראש העיר לינדן בניו ג'רזי, דרק ארמסטד, טען כי יש להימנע מהעסקת יהודים, וזכה לתביעה נגדו. לינדן הוא מקום שבו הקהילה החרדית הולכת וגדלה בשנים האחרונות. בימים האחרונים נחשפה הקלטה של ראש העירייה, שאומר כי הוא מתנגד ל"השתלטות על העיר על ידי בחורים עם כובעים גדולים ותלתלים" (הכוונה לפאות). בהתאם לכך, הוגשה נגדו תביעה על ידי מי עוזר מפקח בתי הספר בעיר, פול אוליביירה, בה התבקש בית המשפט להתייחס לאנטישמיות ולאפליה כלפי יהודים.

במהלך השיחה, שהוקלטה בסתר, אמר ראש העיר שהוא מזהיר מפני השתלטות קהילה חרדית על עירו, המונה 44 אלף תושבים. לפי כתב התביעה, הוא שוחח בטלפון עם שתי עובדות בכירות באגף החינוך, ואלה דיברו בצורה בוטה על "מי לדעתן צריך להתקבל לעבודה במערכת בתי הספר ומי לא".

במהלך השיחה, נשמע ראש העיר כשהוא משתמש מספר פעמים במושג "אנשים עם כובעים גדולים ופאות", והדגיש כי "אסור לתת להם להשתלט על העיר". הוא הזהיר בשיחה כי אם לא יעשו משהו, לינדן תהפוך לניוארק, אותה כינה "גיהנום", משום שלדבריו יש בה חרדים רבים. ראש העירייה אמר בהקלטה שפורסמה: "אם לא ננהל את הדבר הזה, זה יתבטא בשליטה מלאה ומוחלטת של אנשים עם כובעים ותלתלים על העיר. המקומות האלה הפכו גיהנום מכיוון שזה לא מנוהל נכון במשך שנים ואף אחד לא לוקח את הזמן כדי לנסות להבין איך לתקן את זה".

בהמשך נשמע ראש העיר מתלונן על עובד תחזוקה שמכר את ביתו ליהודי: "הוא מכר את הבית שלו לבחורים עם הכובעים הגדולים וגם עם התלתלים. אז, אתם רואים, כולם מערערים את ההתקדמות שאנחנו מנסים לעשות כאן בעיר".

אוליביירה טען כי משתתפי השיחה - ראש העיר, נשיאת מועצת בית הספר והמפקחת - נהגו להפלות מועמדים יהודים באופן קבוע. "לראש העיר ואחרים הייתה אג'נדה שונה מאוד – כלומר, תוכנית גיוס אנטישמית ולא חוקית לשמור על לינדן שלא 'תישלט' על ידי יהודים", לשון התביעה.

הדבר המוזר הוא שלפי נתוני העירייה פחות מ-3% בלבד מתושבי לינדן הם יהודים. בעיר הוקמו בעבר בתי כנסת וישיבות של חסידויות. אחד הרבנים צוטט בכתבה באומרו: "אנטישמיות מבישה, בוטה. ראש העיר לינדן והנהגת מחוז בתי הספר משתפים פעולה כדי להפלות עובדים, כדי שלא 'ישתלטו' על העיר? כמה הפרות של זכויות אזרח אפשר לספור בסיפור הזה?".

ארמסטד מסר בתגובה כי "מדובר בשקר. לא אכפת לי אם אתה יהודי, שחור, לבן או לטיני. אנחנו מסתדרים היטב בלינדן".

תגיות:פאותניו ג'רזיאפליהחרדיםארה"באנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה