חדשות בארץ

הרצוג במטולה: "נחזור באופן מלא, עד התלם האחרון שעל הגבול"

נשיא המדינה ביקר במטולה ושוחח עם ראש המועצה, חברי כיתת הכוננות ולוחמי המילואים: "עוד תבנו, עוד תטעו כרמים, עוד תקבעו מזוזות, תחנכו בתים. המקום יעלה ויפרח"

הנשיא הרצוג במטולה (צילום: מעיין טואף, לע"מ)הנשיא הרצוג במטולה (צילום: מעיין טואף, לע"מ)
אא

נשיא המדינה יצחק הרצוג ביקר אמש (שלישי) במטולה, היישוב הצפוני יותר במדינת ישראל, ונפגש עם ראש המועצה דוד אזולאי, חברי כיתת הכוננות ועם לוחמי מילואים המשרתים בגזרת צפון רמת הגולן בימים אלו.

"באתי לכאן כדי לומר בצורה ברורה ובקול ברור - עוד נחזור באופן מלא, עד התלם האחרון שעל הגבול", אמר הרצוג. "מטולה קיימת 130 שנה, היא ראתה את כל ההיסטוריה. והיא עוד תתקיים מאות, ואלפי שנים. זו תקופת מבחן גדולה לעם ישראל, בין אם רציתם ובין אם לאו - אתם בתוך המערכה, בלב המערכה".

"הריבונות הישראלית היא עד הגבול - ללא כחל וסרק. אנחנו פשוט דואגים לתושבים ולכן הם לא פה. אבל המלחמה הזו בסופו של דבר תסתיים בצורה זו או אחרת, אני אומר לך בוודאות ואני אומר לתושבי מטולה: אנחנו נחזור לפה בגדול. עוד תבנו, עוד תטעו כרמים, עוד תקבעו מזוזות, תחנכו בתים. המקום יעלה ויפרח. אני מכיר את מטולה עשרות שנים, אני מכיר משפחות, בתים. זה אחד היישובים המדהימים בארץ", לשון הנשיא.

"אני יודע שזה לא קל אבל אני רוצה לחזק את ידיך - אתה מנהיג. אתה מגלה תעוזה", המשיך הרצוג. "אני יודע שצה"ל משקיע פה המון, אני רוצה להודות לכוחות צה"ל שעושים פה עבודת קודש. אנחנו גם מכים באויב לא צריך לשכוח את זה, אבל בסופו של דבר יש כאן מערכה רב זירתית, וגם נצא מהמערכה ונחזיר את השקט למטולה ולכל הצפון".

"ריבונות ישראל היא עד הגבול. אני בא לחזק אתכם. אני יודע שזה מאוד קשה, זה ברור", אמר הרצוג בפנותו לחברי כיתת הכוננות במטולה. "אין לי מה להגיד לכם שהכל טוב - זה לא. זה מאוד עצוב לי להיות כאן בנסיבות הללו. לכולנו כואב הלב על האחים והאחיות שלנו שלא נמצאים פה, וכמובן על כל הארץ. ועם זאת חשוב לי לומר זה מציל חיים, זו תקופה ארוכה שנעבור אותה, ויישוב בן 130 שנות היסטוריה יכול להסתכל גם מאות שנים קדימה - ויסתכל. את התקופה הזו עבור נעבור. אנחנו נצא ממנה ונחזור לכאן, נשקם ונשפץ ויבואו אנשים ונקבע מזוזות וניטע ונבנה. זה ייקח את הזמן שלו, אבל זה יגיע".

"אני רוצה להגיד לכם תודה. אתם מחזיקים פה את הביטחון בציפורניים, באומץ לב ובגבורה וכל הכבוד לכם. אני רוצה להגיד תודה לראש המועצה הנפלא הזה שהוא באמת גיבור ישראל. היה לי חשוב לבוא להגיד לכם שאכפת לי, לנו - מכם, ומכל תושבי מטולה", סיים הנשיא את דבריו.

תגיות:יצחק הרצוגמטולהחרבות ברזול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה