חדשות בארץ

התקרית הקשה ברצועה: הלוחמים נפגעו ממטען בכניסה למרפאה שמולכדה

בצה"ל בודקים את נסיבות נפילתם של שלושה לוחמים מגדוד 50 ופציעתם הקשה של חמישה נוספים. הכוח נכנס למבנה של אונר"א הכולל בית ספר ומרפאה, ונראה כי מחבלים מלכדו אותו

פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל ממשיך לתחקר היום (רביעי) את האירוע בו נהרגו אמש שלושה לוחמים מגדוד 50 בחטיבת הנח"ל ונפצעו חמישה נוספים, מהם שלושה באורח קשה. באירוע נהרגו סמ"ר אמיר גלילוב, סמ"ר אורי בר אור וסמ"ר עידו אפל. הי"ד.

התחקיר הראשוני העלה כי כוח של הגדוד התבקש לבדוק מבנים במזרח רפיח, בקרבת המעבר בגבול מצרים. מתחם המבנים כולל מרפאה ובית ספר של אונר"א, ולפי ההערכות חמאס השתמש במבנים לצרכיו. בדיקת המבנים התבקשה לאור ירי נ"ט שבוצע מהאזור לעבר כוחות צה"ל. הכוחות פשטו על המתחם כדי לטהר אותו ממחבלים, וכשהתקרבו לפתח המרפאה התפוצץ מטען חומר נפץ רב עוצמה.

‏בצה"ל מעריכים שמדובר במארב מתוכנן שחמאס הכין במקום. לא היה מודיעין מקדים על מלכוד המבנה.

‏היממה הקטלנית ברצועה לא הסתכמה בתקרית קשה זו. קצין לוחם מגדוד 614, בית הספר להנדסה קרבית, ולוחם נוסף מהגדוד, נפצעו באורח קשה בהיתקלות עם מחבלים בצפון רצועת עזה.

באירוע נוסף, לוחם מיחידת יהל"ם של חיל ההנדסה הקרבית נפצע באורח קשה בקרב בדרום הרצועה מפיר ממולכד. שלושה לוחמים נוספים נפצעו באורח קל ובינוני. לוחם מהיחידה הרב-ממדית נפצע באורח קשה בקרב בצפון הרצועה.

תגיות:חללי צה"לתחקיר צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה