חדשות בארץ

דיווח בארה"ב: ישראל הפרה את תנאי השימוש בנשק אמריקני; הבית הלבן: "לא נחצה הקו האדום"

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, הדף את הטענות לפיהן ישראל הפרה את האיסור שהטיל עליה הנשיא ג'ו ביידן, על שימוש בפצצות מסוימות בתקיפה ברפיח

תקיפה ברפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)תקיפה ברפיח (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

רשת CNN ניסתה היום (רביעי) לשייך לישראל הפרה של האיסור שהטיל עליה הנשיא ג'ו ביידן, בנוגע לשימוש בפצצות מסוימות בתקיפה ברפיח. הרשת טענה כי ישראל "השתמשה באמצעי לחימה שיוצרו בארה"ב" בעת החיסול של שני בכירי חמאס ברפיח ועקב כך "פגעה באזרחים חפים מפשע". ברשת ציינו כי הדיווח מתבסס על "על בסיס ניתוח של סרטון מזירת התקיפה". לטענת הרשת מדובר פצצות שנאסר על ישראל להשתמש בהן.

הטענה נשללה מיידית הן על ידי הבית הלבן והן על ידי דיווח בניו יורק טיימס, שפרסם ניתוח שלפיו ישראל השתמשה אמנם בפצצות מתוצרת אמריקנית, אך הממשל האמריקני "חייב" את ישראל להשתמש ביותר פצצות מהסוג שנעשה בו שימוש בחיסול, מאחר והן יכולות לצמצם את מספר ההרוגים הבלתי מעורבים. על פי הדיווח, "מדובר בפצצות בעלת דיוק גבוה, שנועדו לתקוף מטרות נקודתיות ומשמעותיות מבחינה אסטרטגית ולגרום נזק נלווה נמוך". מדובר בחיזוק לתגובה של צה"ל, שם נאמר כי היה מדובר בתקיפה מדויקת ללא כוונה לפגוע בבלתי מעורבים.

היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ון קירבי, הוסיף כי "הפעולה המבצעית של ישראל ברפיח לא חצתה את הקו האדום שהוצב על ידי הממשל, והפעולות הישראליות הן ממוקדות ולא נעשה בהן שימוש באלפי חיילים, מה שהיה מוביל לנקיטת צעדים מצידנו".

תגיות:הבית הלבןמלחמת חרבות ברזלתקיפה ברפיח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה