חדשות בעולם

תחקיר: הנשיא ביידן מתעלם מהדהירה של איראן לפצצה גרעינית

ה'וול סטריט ג'ורנל' האמריקני דיווח כי הממשל האמריקני, בראשות הנשיא ג'ו ביידן המצוי בשנת בחירות, מתעלם מהעובדה שאיראן העצימה את הפעולות להשגת נשק גרעיני

תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

ה'וול סטריט ג'ורנל' פרסם היום (רביעי) תחקיר, לפיו איראן נמצאת בדרך אל הפצצה הגרעינית. על פי הדיווח, הנשיא ג'ו ביידן מתעלם מהפעולות האיראניות ומדיווחי המודיעין המגיעים מטהראן, ו"מנסה להסתיר שטהראן מתקרבת לכך, כיון שביידן לא רוצה לעורר מהומות בשנת בחירות. הבית הלבן לא רוצה עוד משבר בינלאומי חדש לפני הבחירות בנובמבר".

העיתון האמריקני ציין כי לנשיא הוגשו גם מספר דוחות של האו"ם, האחרון שבהם שלשום, מטעם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. על פי דו"ח זה, איראן הגדילה את מלאי האורניום שלה כמעט בדרגת נשק אטומי ל-142.1 ק"ג - עלייה של 20.6 ק"ג מאז האומדן האחרון של הסוכנות, שפורסם לפני שלושה חודשים בפברואר. הדו"ח קובע כי כמות זו מספיקה לשלושה ראשי נפץ גרעיניים, שיהיו מוכנים ברגע שאיראן תשלים את תהליך העשרת המאגר שלה מ-60% ל-90%.

בנוסף, בתחקיר של העיתון נטען כי ממשל ביידן ביקש ממדינות באירופה להימנע מלדרוש מידע מאיראן בנושא הפרות ההסכם מ-2015, כאשר מועצת המנהלים של הסוכנות לאנרגיה אטומית תתכנס ביוני הקרוב לדיון מכריע.

כזכור, האיראנים הצליחו במשך שנים להתל בסוכנות לאנרגיה אטומית, ומנעו ממפקחיה להגיע לכל האתרים בהם על פי החשד מתבצעות פעולות להעשרת האורניום, למטרות מלחמה.

ב'וול סטריט ג'ורנל' ציינו כי הממשל האמריקני מתעלם מהעובדה שאיראן יכולה לספק בעתיד נשק גרעיני גם לארגוני הטרור הפועלים תחת חסותה, ובכלל זה החות'ים, החמאס, חיזבאללה ואחרים, ואף לפגוע במטרות אמריקניות: "המשטר האיראני העשיר יותר אורניום בתקופת ביידן מאשר קודם לכן, והנשיא נכשל במדיניותו לעצור את התהליך".

תגיות:איראןארה"בג'ו ביידןהגרעין האיראני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה