חדשות בארץ

מעוררת השראה: נפצעה קשה בטבח בכפר עזה - וקיבלה דוקטורט ברפואה

ד"ר אליי גולן-חוגג, שנפצעה באורח קשה כאשר מחבלים הציתו את ביתה שבכפר עזה, סיימה את לימודי הרפואה שלה וקיבלה תואר דוקטור

ההרס בכפר עזה (צילום: אדי ישראל, פלאש 90)ההרס בכפר עזה (צילום: אדי ישראל, פלאש 90)
אא

ד"ר אליי גולן-חוגג, שנפצעה קשה בטבח בכפר עזה, קיבלה אתמול (שלישי) תואר דוקטור באוניברסיטת בן גוריון.

גולן-חוגג שרדה את הטבח יחד עם בעלה אריאל ובתם בת השנתיים יעל, כאשר מחבלים השליכו בלוני גז לביתם בקיבוץ והציתו אותו. אליי ואריאל התעמתו עם המחבלים שפרצו לביתם ונמלטו דרך החלון, עוטפים את יעל הקטנה בגופם ופורצים מהאש. לאחר מכן התחבאו במשך שעות בפינות מסתור שונות בקיבוץ, כשאליי, שסובלת מכוויות בכל גופה, מניקה את יעל כדי שלא תבכה ותסגיר את המיקום שלהם. הם רצו מנקודת מסתור אחת לשנייה ולבסוף הצליחו להגיע לשער הקיבוץ ופונו במסוק לבית החולים. בכל אותן שעות, למרות פציעתם הקשה, הם היו בהכרה. רק לאחר שאליי מסרה את יעל לרופאים ואישרה להם את פרוטוקול הטיפול בה, היא איבדה את הכרתה.

הבת יעל התעוררה כעבור שמונה ימים בטיפול נמרץ, ויומיים לאחר מכן התעורר גם אריאל. אליי התעוררה רק אחרי 53 ימים. אתמול, כאמור, קיבלה תואר דוקטורט.

במהלך האירוע נשאה גולן-חוגג נאום מרגש: "ב-7 באוקטובר מחבלים נכנסו לביתנו בקיבוץ כפר עזה וניסו לחטוף את יעלי בתי, את בעלי ואותי, בזמן שהם שורפים את ביתנו עלינו, ובעודנו מנסים בכל כוחנו להילחם ולא ליפול לידיהם. הם שרפו את ביתנו והטילו בלון גז לתוך האש וכך נכווינו כוויות קשות, וסבלנו משאיפת עשן כאשר הצלחנו לברוח מביתנו ולהסתתר בהמתנה לעזרה שלא הגיעה.

"סבלנו מפגיעות קשות והיינו מורדמים ומונשמים. אני עצמי סבלתי מפגיעה ריאתית קשה והייתי מורדמת במשך כ-50 יום ועד לרגעים אלו אני נמצאת בתהליך שיקום אינטנסיבי בניסיון להשיב את חיי למסלולם.

"איך ממשיכים הלאה, ולאן? איך צומחים משבר כזה? כפרטים? כמדינה? איך מתרוממים מתהום אנושית, רגשית, מוסרית, ואיך דואגים שדבר כזה לא יקרה עוד לעולם?", הוסיפה גולן-חוגג.

"בכל זאת הגענו, למרות הכל. לחזור לחיי, להגשים חלום אחד שכולנו חלמנו, ועבדנו מאוד קשה כדי להגיע אל הרגע הזה. כשהתעוררתי הבנתי כמה חבריי למחזור דאגו כל העת, התגייסו וניסו לעזור למשפחתי ועל כך אני מודה. הנוכחים כאן הם עדות חיה לעוצמה שלנו, למארג האנושי הייחודי שנוצר כאן ומבוסס על ערבות הדדית ועל ערך אחד משותף ומקודש - ובחרת בחיים", סיימה גולן-חוגג את דבריה.

"התעוררתי אחרי 53 ימים": אליי חוגג גולן משחזרת את רגעי השריפה וההצלה. לצפייה לחצו כאן

תגיות:נסכפר עזהחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה