חדשות בעולם

מלחמת זבל: צפון קוריאה שיגרה אל שכנתה בדרום בלוני ענק מחוברים לשקי אשפה

דרום קוריאה דיווחה, כי עשרות בלונים מחוברים לשקיות גדולות חדרו אל תחומה מהצפון ונפלו בשטחה. תכולת השקיות והרכב הבלונים נבדקים, מחשש שהם מכילים רעלים וחומרים רדיואקטיביים

הבלונים ששוגרו מצפון קוריאה (צילום: משרד הביטחון הדרום קוריאני)הבלונים ששוגרו מצפון קוריאה (צילום: משרד הביטחון הדרום קוריאני)
אא

צפון קוריאה ניסתה שיטה חדשה להפיץ מחלות ולפגוע באזרחי דרום קוריאה - כך טוען משרד הביטחון הדרום קוריאני. רשת CNN דיווחה היום (רביעי), כי הצפון קוריאנים שיגרו עשרות בלוני ענק שחצו לשכנתם הדרומית. הבלונים, שהתפוצצו או נפלו בשטחים בדרום קוריאה, היו מחוברים לשקיות זבל גדולות המכילות אשפה.

ממשלת דרום קוריאה הודיעה כי תכולת השקיות והרכב הבלונים נבדקים, מחשש שהם מכילים רעלים וחומרים רדיואקטיביים.

על פי הדיווח, הבלונים התפוצצו בחלקם, ואחרים נפלו לקרקע, בשטח מחוז צאנגצ'ונג בדרום קוריאה, הקרוב לגבול עם שכנתה מצפון. עד כה נמצאו בשטח 150 בלונים. שקיות האשפה הכילו חלקי פלסטיק, נייר, אדמה שבחלקה חרוכה ואפר.  

ממשלת דרום קוריאה הגישה תלונה לאו"ם וציינה כי "מעשיה של צפון קוריאה מפירים את החוק הבינלאומי ופוגעים באזרחינו. יש לדרוש מצפון קוריאה להפסיק את הפעילות". הממשלה הדרום קוריאנית העבירה הודעות לאוכלוסייה במחוזות סמוכים למקום נפילת הבלונים, כדי להזהירה לא לגעת בחפצים העוינים.

סגן שר הביטחון של קוריאה הצפונית, קים קאנג איל, אישר כי את פעולת שיגור הבלונים והוסיף כי "מדובר בפעולת נגד לשיגור אשפה על ידי דרום קוריאנים".

קים התייחס בדבריו לכרוזים שנשלחו בתקופה האחרונה על ידי פעילים חברתיים מדרום קוריאה ועריקים צפון קוריאניים שברחו לדרום. אלה שלחו אל הצפון חומרי תעמולה כדי "לעורר" את האוכלוסייה הצפונית, ולגרום לה לצאת נגד המשטר הדיקטטורי של קים ג'ונג און.

בתחילת החודש שיגרו עריקים צפון קוריאניים, החיים במדינה הדרומית, אל הצפון, 20 בלונים מלאים ב-300 אלף כרוזים. הם הכילו בין היתר רשימה של גינויים נגד הדיקטטור.

תגיות:צפון קוריאהדרום קוריאהבלוני אשפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה