חדשות בארץ

דיונים בכנסת: חילוט כספי סילוקין לרשות הפלסטינית, הכרזה על אונר"א כארגון טרור

חברי הכנסת אישרו בקריאה טרומית שתי הצעות חוק הנוגעות לרשות הפלסטינית ולארגון אונר"א. חברי הכנסת הערבים עזבו במחאה את האולם

אונר"א (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)אונר"א (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

 

הכנסת אישרה היום (רביעי), בקריאה טרומית, שתי הצעות חוק הנוגעות לרשות הפלסטינית ולארגון אונר"א. תחילה אושר לחלט מכספי הסילוקין לרשות הפלסטינית את שווי משכורות המחבלים, ולהעביר את הכספים לטיפול בנפגעי טרור. אחר כך אושר להוביל מהלך להכריז על אונר"א כעל ארגון טרור. חברי הכנסת הערביים עזבו במחאה את האולם.

הצעת חוק "הקפאת כספים ששילמה הרשות הפלסטינית, בזיקה לטרור, מהכספים המועברים אליה מממשלת ישראל", הועלתה על ידי ח"כ זאב אלקין. על פי החוק המוצע, מדינת ישראל תחלט מכספי הסילוקין לרשות הפלסטינית את שווי הסכום שמייעדת הרשות לתשלום למחבלים. לאחר שנתיים ממועד ההקפאה, הכספים המוקפאים יחולטו לאוצר המדינה ויופקדו בקרן ייעודית לטובת נפגעי טרור. חילוט הכספים לאוצר המדינה יימנע את האפשרות שהכספים המוקפאים יגיעו בסופו של דבר לרשות הפלסטינית.

אלקין: "הנהגת הרשות ממשיכה להתעקש על תשלומי התמיכה במחבלים, למרות הקיזוזים שנעשים בכספים, מפני שהיא עדיין מקווה שבאחד הימים הכספים שהוקפאו יועברו לידיה. החוק החדש נועד להגביר את הלחץ הכספי על הרשות ולהבהיר לה שאם תמשיך לעשות כן, הכספים יחולטו באופן סופי ולא יגיעו לעולם לידיה. מי שמעודד טרור ומשקיע כסף בסיוע למחבלים צריך לשאת באחריות הכספית למעשיו. נמשיך לפעול בכל הכוח כדי לסיים את תהליך החקיקה כמה שיותר מהר ולהכניס את החוק לתוקף".

בהצעת החוק להכרזה על סוכנות אונר"א כארגון טרור נטען כי  במשך שנים רבות הארגון סייע ותמך בטרור בעקיפין ובמישרין. ההצעה דורשת בנוסף לבטל את ההטבות הכלכליות והמשפטיות שניתנות לאונר"א מטעם מדינת ישראל.

ח"כ רון כץ, מיוזמי החוק, מסר: "הצעת החוק מביאה לצדק מוסרי מול ארגון שלקח חלק פעיל בטבח. זהו צעד ראשון של מלחמה בטרור, שלא ייפסק עד שאזרחי ישראל ירגישו בטוחים בארצם".

תגיות:אונר"ארשות פלסטיניתקריאה טרומיתהצעות חוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה