חדשות בארץ

דובר צה"ל: "מסמך חושף שחמאס גנב מאות מיליוני שקלים מבנק בעזה"

המסמך שנתפס ברצועה, ונכתב בידי בכיר חמאס, מוכיח כי ארגון הטרור גנב יותר מ-400 מיליוני שקלים. המחבלים פרצו לסניפים, גנבו את הכספים באיומים ונמלטו

כסף שנתפס אצל מחבלים, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)כסף שנתפס אצל מחבלים, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, חשף הערב (רביעי) מסמך של חמאס, אשר נתפס ברצועה, המוכיח שארגון הטרור תכנן לבצע שוד בכספות בנק בעזה. חודש לאחר מכן, נגנבו מאות מיליוני שקלים מסניפי בנק ברצועה על ידי מחבלים.

המסמך נכתב על-ידי בכיר בחמאס, ומראה כי בעקבות מצוקה כלכלית שהחמאס נקלע אליה במלחמה, נשלחו מחבלים של הארגון לסניפים של בנק פלסטין בעזה, וגנבו באיומים מעל 400 מליוני שקלים. 

כזכור, בחודש פברואר מחבלי חמאס איימו על צוות בנק פלסטין בשכונת רימאל שבעזה לא להוציא את הכסף המזומן מהכספות של הבנק. ב-16 באפריל, לפי המסמך, המחבלים גנבו מהסניף מאות מיליוני שקלים. יומיים לאחר מכן, אלה פרצו לסניף אחר בעיר עזה וגנבו שוב עשרות מיליוני שקלים.

"חמאס לא פועל באכזריות רק כלפי הבנקים, אלא גם כלפי האזרחים, שמהם הוא גונב ללא בושה לטובת הישרדותו האישית", אמר סא"ל אדרעי, "באמצעות כספים אלה הוא מממן את פעולות הטרור שלו על גבם של תושבי הרצועה, ובכך פוגע לא רק בביטחון הרצועה אלא גם בכלכלתה".

תחקיר בצרפת חשף כבר בחודש פברואר כי עובדי הסניף הראשי של בנק פלסטין בעיר עזה הבחינו בשוד וניסו למנוע אותו. למרות ניסיונותיהם, כוח חמוש שכינה עצמו "הרשות הגבוהה ביותר בעזה", ביטוי המציין את חמאס, המשיך בפעילותיו.

העיתון הצרפתי לה מונד דיווח כי עובדי הסניף הראשי של בנק פלסטין בעיר עזה הבחינו, כך על פי התחקיר, בחור שנקדח בתקרת הכספת. אז גילו כיצד הגנבים, שהיו חמושים, שמו את ידיהם על קלטות הכספומטים שמכילות סכום שווה בערכו ל-2.8 מיליון אירו בשקל ישראלי.

על פי פרטים שפורסמו בכאן 11, בניסיון להימנע ממקרה נוסף, העובדים בבנק אטמו את הכספות בבטון. יום למחרת הגיעו המחבלים החמושים ופרצו למבנה. הם פוצצו את מחסומי הבטון ושדדו סכום של 29 מיליון אירו במטבעות שונים.

תגיות:חמאסבנק פלסטיןשוד כספים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה