חדשות בארץ

צה"ל הכריז: "הושגה שליטה מלאה בציר פילדלפי"

כוחות צה"ל השתלטו על הקטע האחרון של הציר המפריד את רפיח ממצרים. מנהרה באורך קילומטר וחצי נחשפה ליד מעבר רפיח. שר הביטחון יואב גלנט, שסייר בצפון: "נסראללה גורר את לבנון למציאות קשה"

פעילות צה"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)פעילות צה"ל ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל הכריז הערב (רביעי) כי כוחותיו, הפועלים במרחב רפיח ולאורך הגבול המצרי, אוחזים בכל אורך ציר פילדלפי, בין עזה למצרים. על פי צה"ל, ישנו קטע קצר בקרבת הים שהכוחות לא נמצאים בו פיזית, אבל מנטרלים בו פעילות של מחבלים באמצעות ירי שוטף. בצה"ל רואים חשיבות רבה באחיזה בציר, וציינו כי "נותק בלון החמצן של חמאס, שממנו נכנס האמל"ח לרפיח".

על פי צה"ל, עד כה נחשפו 20 מנהרות ברפיח, חלקן מנהרות הברחה למצרים ומרביתן כבר הושמדו. עשרות מנהרות נחשפו בשלושת השבועות האחרונים בציר, גם בקרבת המעבר המוביל למצרים. כעת נמצאים בטיפול של יחידות צה"ל 82 פירים תת קרקעיים. הכוחות מבצעים חקירה של אותם פירים, לפני השמדה.

לאורך ציר פילדלפי אותרו עד היום עשרות רקטות מוכנות לשיגור לשטח מדינת ישראל. בצה"ל הוסיפו כי הרקטות נמצאו במרחק של עשרה עד 40 מטרים מציר פילדלפי. ההערכה היא כי חמאס הציב אותן שם במחשבה שצה"ל לא יגיע למקום.

דובר צה"ל תת-אלוף דניאל הגרי מסר הערב, בהצהרה לתקשורת, כי הכוחות שפועלים במזרח רפיח איתרו פיר מנהרה במרחק 100 מטר ממעבר רפיח, שמוביל לתוואי תת-קרקעי באורך של כקילומטר וחצי ששימש את מחבלי חמאס. בתוך המנהרות אותרו אמצעי לחימה רבים, בהם טילי נ"ט לטווח קצר, רובי קלצ'ניקוב, מטענים ורימוני נפץ. הגרי מסר כי כלל התוואים והמתחמים הושמדו.

הרמטכ"ל ברפיח: "לפרק את חמאס זו משימה לאומית"

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי סייר היוםב רפיח ונפגש עם מפקדים ולוחמים. במהלך הסיור אמר הלוי: "אנחנו פה מכמה סיבות. אחד, זו החטיבה האחרונה שנשארה עם כל היכולות מלא, ולכן אנחנו רוצים לפרק את חטיבת רפיח. אבל אנחנו נעמיק את ההישג ואנחנו נביא את חמאס למקומות מאוד נמוכים. זה דורש הרבה מאוד מקצועיות, זה דורש הרבה מאוד נחישות, זה דורש הרבה מאוד ערכיות. לפרק את חמאס לחלוטין זו משימה לאומית של מדינת ישראל".

גלנט בסיור בצפון: "נסראללה גורר את לבנון למציאות קשה"

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום הערכת מצב מבצעית וביקור בחמ"לים השונים בפיקוד הצפון, יחד עם מפקד הפיקוד האלוף אורי גורדין וקציני המטה.

בסיום הביקור, גלנט התייחס לנאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שאמר לפני כשבועיים כי ״שר ההגנה של ישראל מנפח את המספרים״. גלנט הציג את תמונותיהם של מפקדי חיזבאללה המקבילים לדרגת מח"ט והדגיש כי צה״ל חיסל למעלה מ-300 מחבלים ומפקדים נוספים בארגון.

"נסראללה גורר את לבנון למציאות קשה, מי שישלם את המחיר יהיו תושבי לבנון וכוחות חיזבאללה. זה אותו נסראללה שסיפר לכם לפני שבועיים שאין נפגעים בקרב המחבלים של חיזבאללה. אני שואל אותו - כל האנשים האלה הם לא האנשים שלך? המח"טים: מח"ט חג'יר, מח"ט החוף, מח"ט בינת ג'בל, מי זה האנשים האלה והבכירים האלה - אבו מאדי, שכל החיים שלו מתעסק בטילים, סיד מכי - מהבכירים ביותר בחיזבאללה, ג'וואד טוויל - מפקד כוחות רדואן. כל האנשים האלה לא של חיזבאללה וזה רשימה חלקית, יש 320 מחבלים שנהרגו כולל מחבלים בכירים, אם אתם תמשיכו אנחנו נגביר".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלציר פילדלפי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה