חם ברשת

מובילת המחאה למפעיל דוכן תפילין: "אתה מפריע, אל תעמוד פה"

סרטון שבו פונה שקמה ברסלר למי שהקים דוכן תפילין במכון ויצמן הפך לוויראלי, כאשר טענה שמדובר בעבירה על החוק. ינון מגל: "עומדת על מעבר חצייה עם האוטו ומפריע לה שיהודים מניחים תפילין. יצע המרצע מהשק"

(צילומים: תומר ניוברג, דוד כהן / פלאש 90)(צילומים: תומר ניוברג, דוד כהן / פלאש 90)
אא

אחת ממובילות המחאה נגד הממשלה, שקמה ברסלר, תועדה כשהיא פונה לאדם שהקים דוכן להנחת תפילין במכון ויצמן למדע ברחובות ומבקשת ממנו לעזוב. ברסלר טענה כי אותו אדם עובר על החוק, זאת למרות העובדה שהחוק במדינת ישראל אינו אוסר על הקמת דוכני תפילין. כל מה שמפעיל הדוכן עשה היה לעמוד עם דוכן התפילין ליד תחנת אוטובוס, ומי שרצה בכך – הגיע לקיים את המצווה.

בסרטון נראית ברסלר כשהיא נוהגת במכונית ומשוחחת עם מקים הדוכן, כשנערים שהיו לצדו מניחים תפילין. ברסלר אמרה: "אתה באמצע החיים שלי מפריע, יש לך אישור לעמוד פה עם הדברים האלו? תיקח את עצמך לפני שאני אפנה לאבטחה של מכון ויצמן. גבר, אתה עובר על החוק של המקום. תיקח את עצמך החוצה, אני חוקרת פה, אסור לך לעמוד עם הדברים האלה. אתה עובר על חוקי מדינת ישראל וחוקי מכון ויצמן". בהמשך היא נשמעת כמי שמתקשרת לגופי הביטחון.

בהמשך אמרה ברסלר: "הוא לא ילד שלך, אתה לא יכול לעמוד פה. אתה עובר על החוק". אישה אחרת שעברה במקום אמרה למפעיל הדוכן: "הילדים באו לפה ללמוד. איך אתה קשור לפה? אתה במקום ציבורי". בעלי הדוכן, יש לציין, לא נגררו לאלימות. הם השיבו: "ראש הממשלה שלך מניח תפילין. כל כך כואב לך? את יהודייה".

העיתונאי ינון מגל תקף את ברסלר בתוכנית הבוקר שלו: "היא עומדת על מעבר חצייה עם האוטו ומפריע לה שיהודים מניחים תפילין, לא הרפורמה המשפטית, לא שחיתות שלטונית לא המחדל בשמחת תורה, לא הגז, לא השוחד. יצא המרצע מהשק".

ממכון ויצמן נמסר: "פעילות של גורמי חוץ בקמפוס מכון ויצמן למדע, המופנית לקטינים שנמצאים בקמפוס המכון במסגרת חינוכית רשמית, מחייבת אישור מראש מהמכון, דבר שלא נעשה במקרה הנוכחי".

תגיות:תפיליןשקמה ברסלר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה