בריאות ותזונה

נמצאים בכל בית ישראלי: 5 המאכלים שמאיטים את הזדקנות המוח

מחקר חדש בארה"ב מצא שהאוכל הים תיכוני הוא הטוב ביותר מבחינת התרומה שלו לתפקוד המוח. מהם המאכלים, והאם אתם אוכלים אותם מספיק?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בשנים האחרונות מתפרסמים מחקרים רבים על סוגי מאכלים שונים שמסוגלים לתרום לבריאותנו. בחלק מהמחקרים טוענים כי חלק מהמאכלים מונעים סוגי סרטן, התקפי לב ותורמים גם לפרטים הקטנים ביותר – נדודי שינה, למשל.  

מחקר חדש מראה שדווקא הרגלי הצריכה של הישראלים טובים מאוד, וזאת משום שהם צורכים לא מעט מאכלים ש"מאטים את קצב הזדקנות המוח". המאכלים שנמצאו הם מאכלים ים תיכוניים שנמצאים במקרר של רוב הישראלים.

המחקר פורסם על ידי צוות חוקרים מאוניברסיטת אילינוי ואוניברסיטת נברסקה-לינקולן. הוא מצא שחמישה סוגי מאכלים המכילים חומצות שומן, נוגדי חמצון וחומרים נוספים עלולים לתרום להזדקנות בריאה של המוח והישראלים צורכים לא מעט מהם.

במחקר נטלו חלק 100 משתתפים בריאים, בגילאי 65-75. הם עברו סדרת בדיקות קודם, על מנת להשוות למצבם אחרי שיאכלו מהמאכלים האלה. מטרת המחקר הייתה לזהות האם המאכלים תורמות לבריאות המוח והתשובה שנמצאה הייתה חד משמעית.

אחד מכותבי המחקר הסביר כי "חקרנו סמנים ביולוגיים תזונתיים ספציפיים, כמו פרופילי חומצות שומן, הידועים במדעי התזונה כמציעים יתרונות בריאותיים. נמצא כי הדיאטה הים תיכונית יעילה מאוד".

5 המזונות שנמצאו יעילים במחקר:

1. דגים. סלמון, מקרל, סרדינים ופורל – כל הדגים שעשירים בחומצות שומן ואומגה 3.

2. עלים ירוקים: תרד, ברוקולי וקייל.

3. אגוזים ושקדים, זרעי חמניות וזרעי פשתן.

4. ביצים.

5. ירקות ופירות צבעוניים, מכל הסוגים.

מחברי המחקר אמרו כי הם מקווים לערוך בעתיד מחקרים נוספים כדי לדעת בדיוק מה מהרכיבים תורם הכי הרבה לתפקוד המוח. הם ציינו כי "זה יאפשר להעריך סופית אם הגדלת רמות הפרופילים התזונתיים הספציפיים הללו מובילה לשיפורים בביצועי הבדיקות הקוגניטיביות ובמדדי מבנה המוח", סיכמו.

 

תגיות:מאכליםבריאותהזדקנות המוח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה