חדשות בארץ

דרישה לפתוח בחקירה נגד יאיר גולן, שקרא ל"אי ציות אזרחי"

הדרישה הועברה ליועמ"שית, גלי בהרב מיארה, בעקבות חשיפת תיעוד שבו נשמע יו"ר מפלגת העבודה החדש, יאיר גולן, קורא גם לסרב לעשות מילואים עד החלפת הממשלה. גולן טוען כי מדובר במניפולציה נגדו

גולן, ארכיון (צילום: David Cohen/Flash90)גולן, ארכיון (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, פנה היום (חמישי) ליועמ"שית, עו"ד גלי בהרב מיארה, ודרש לפתוח בחקירה נגד יו"ר מפלגת העבודה החדש, יאיר גולן. זאת, בעקבות פרסום בערוץ 14 של תיעוד, בו נשמע גולן קורא ל"אי-ציות" אזרחי.

בסרטון שפורסם אמש, וצולם בתחילת החודש, נשאל גולן מהו אי ציות אזרחי והשיב: "אנחנו לא עושים מילואים עד שהממשלה לא מתחלפת. זוכרים את מכתב המילואימניקים? האיום הכי קטן באי ציות אזרחי הכניס את נתניהו ללחץ. למה אנחנו לא עושים בזה שימוש הרבה יותר נרחב?", תהה גולן בפני המשתתפים.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר פנה לבהרב-מיארה, בדרישה שתורה על פתיחה בחקירה פלילית נגד גולן. "שלטון החוק אינו יכול להיות בגדר המלצה כאשר מדובר באנשים הנכונים לשיטתך", כתב לה בן גביר והוסיף: "מפציר בך לפעול מיידית ולהורות למערכת אכיפת החוק לממש את תפקידה".

מהליכוד נמסר כי "הזדעזענו לשמוע את דבריו המסיתים וחסרי האחריות של ראש מפלגת העבודה החדש - יאיר גולן. מדובר בדברי בלע לעידוד סרבנות בזמן מלחמה, שפוגעים בסיכויים להחזיר את החטופים, מסכנים את חיי הלוחמים בשטח ופוגעים בביטחון המדינה. כל זאת בשביל ההזדמנות להפיל את הממשלה, אין סוף לשנאה".

כזכור, לפני כשנה, בעת גל המחאה נגד הליכי הרפורמה המשפטית, גולן הציע לנקוט "אמצעים בלתי חוקיים, מרי רחב היקף ובלתי אלים". המשטרה פתחה בבחינת הדברים והעבירה את הטיפול לפרקליטות. עד היום לא ננקטו צעדים משפטיים נגד גולן.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס לתיעוד ואמר היום: "מול גילויי האחדות, הגבורה, ההקרבה וההתנדבות המדהימים של מאות אלפי לוחמי המילואים ובני משפחותיהם, עומדת קריאתו חסרת האחריות של יאיר גולן בשיא עליבותה ומלמדת שהאיש אינו ראוי. עם ישראל לא יתן להחזיר אותנו ל 6 לאוקטובר".

יו"ר הימין הממלכתי, גדעון סער, תקף את יו"ר העבודה החדש: "דבריו של גולן חמורים והם לא יכולים לעבור עוד ליד האוזן. מאבק אופוזיציוני צריך להתנהל בכלים לגיטימיים ובמסגרת החוק. על גולן לחזור בו מדבריו בפומבי ובאופן ברור".

בתגובה אמר גולן: "הניסיון של שופריו של ראש הממשלה להדביק לי קריאה לסרבנות הוא לא פחות ממניפולציה זולה. אנחנו קוראים למחאה אזרחית בלתי אלימה, גדולה, רחבה ורציפה שתביא להחלפת הממשלה, לבחירות, להחזרת החטופים, להשבת הפליטים לבתיהם וסיום המלחמה להישרדות שלטון נתניהו".

תגיות:חקירהיאיר גולןגלי בהרב מיארה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה