חדשות בעולם

ראש ממשלה פרו ישראלי יושבע בהולנד; מפלגת השלטון בדרום אפריקה איבדה מכוחה

דיק סכוף ימונה לעמוד בראש הממשלה החדשה בהולנד, התומכת בישראל. הסקרים בדרום אפריקה, שם נערכו אתמול בחירות, מנבאים כי מפלגת ה-ANC, שממשלתה תובעת את ישראל בהאג, תרד מ-60 אחוזי תמיכה ל-42 בלבד

אמסטרדם, בירת הולנד (צילום: Nati Shohat/FLASH90)אמסטרדם, בירת הולנד (צילום: Nati Shohat/FLASH90)
אא

דיק סכוף (67), מנכ"ל משרד המשפטים וביטחון הפנים ההולנדי, ימונה בימים הקרובים לראש ממשלתה החדש של הולנד. כך הודיע היום (חמישי) נציג המפלגות שירכיבו את הקואליציה החדשה. זו מבוססת על מפלגות ימין ומרכז, הנחשבות תומכות ישראל. הצפי הוא כי סכוף יוציא אל הפועל את הבטחתו להעביר את שגרירות הולנד לירושלים.

סכוף מחליף בתפקיד את מרק רוטה, שיכהן כראש ממשלת מעבר מאז הפסיד בבחירות לפני חמישה חודשים. ראש הממשלה החדש נתמך על ידי מרבית המפלגות בפרלמנט ההולנדי, ובראשן מפלגתו של חירט וילדרס, שזכה בבחירות שהתקיימו לאחרונה בהולנד. וילדרס, תומך נלהב של ישראל, בחר שלא לכהן בתפקיד ויישאר חבר הפרלמנט.

ראש הממשלה החדש התבטא באחרונה נגד ההגירה הגדולה של מוסלמים לאירופה, וכיאה למי ששימש בין היתר כאחראי על גיוס אנשי ביון למערכת הביטחון ההולנדית, הוא אף העלה את חששו מכניסת מחבלים איסלאמיים למדינה.  

מפלגת השלטון בדרום אפריקה איבדה מכוחה

אזרחי דרום אפריקה ניגשו אתמול לקלפיות ובתום יממה של ספירת הקולות נודע היום כי מפלגת השלטון, הקונגרס הלאומי האפריקני, איבדה את הרוב בפרלמנט. על פי הסקרים, ובתום ספירת 20 אחוזים מקולות המצביעים, המפלגה, שתבעה את ישראל בהאג, ירדה מ-62 אחוזים ל-42 בלבד. מפלגת האופוזיציה זכתה ל-26 אחוזים מקולות הבוחרים, ומספר מפלגות לא עברו את שמונת האחוזים.

עם זאת, מאחר ומרבית המפלגות הקטנות תומכות לכאורה במפלגת השלטון, נראה כי זו תרכיב את הממשלה החדשה, ותבחר את מועמדה לנשיאות. בדרום אפריקה אין הצבעה ישירה לנשיאות. המפלגה שמצליחה להרכיב ממשלה, היא שבוחרת בנשיא. ההערכה היא כי ההנשיא הנוכחי, סיריל רמפוזה, ימשיך בתפקידו.

ה-bbc דיווח כי רבים מאזרחי דרום אפריקה, שלאורך 30 השנים האחרונות העניקו למפלגת השלטון כוח רב, הצביעו נגדה בשל האבטלה הגבוהה, העוני הכבד הפוקד מחוזות רבים וכן גילויי שחיתות בקרב בכירים בשלטון, ובפקידים מטעמו המנהלים מספר מחוזות, בהם תנאי המחייה קשים.

תגיות:דיק סכוףראש ממשלת הולנדבחירות בדרום אפריקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה