חדשות בארץ

המוסד: "איראן גייסה ארגוני פשע לבצע פיגועים באירופה"

חקירה בינלאומית של שירותי ביון במספר מדינות, בסיוע של המוסד, הובילה לחשיפת ההתארגנות, בהכוונה איראנית. הועלתה הכוננות בשגרירויות ישראל ובקהילות היהודיות באירופה

(אילוסטרציה: שאטרסטוק)(אילוסטרציה: שאטרסטוק)
אא

הותר היום (חמישי) לפרסום, כי שירותי ביון בסיוע המוסד, חשפו באירופה תשתיות טרור שפעלו במטרה לפגוע ביעדים ונכסים המזוהים עם ישראל. על פי החקירה איראן עומדת מאחורי ההתארגנות שכללה שיתוף פעולה גם עם ארגוני פשע. עד כה סוכלו פיגועים נגד מוסדות יהודים וישראלים בבלגיה ושבדיה אך רשימת המטרות הידועה רחבה יותר וכללת זירות במדינות נוספות.

בעקבות החקירה הבינלאומית המוסד העביר התראות לשגרירויות הישראליות ולקהילות היהודיות ברחבי העולם, ובאירופה בפרט, והכוננות כעת גבוהה. הנחת העבודה היא שבשטח יש חוליות שמנסות להוציא לפועל פיגועים, בין היתר באולימפיאדת פריז שתתקיים בעוד כחודשיים.

בהודעת המוסד נמסר: "תשתיות הטרור שפעלו בחסות איראן במטרה מכוונת להביא להרג חפים מפשעת, נחשפו לאחר מאמץ מודיעיני ומבצעי ממושך של שירותי הביטחון והאכיפה וסוכנויות מודיעין אירופאיות יחד עם המוסד ושירות הביטחון הכללי. התשתיות הופעלו על-ידי ארגוני פשיעה שפועלים ברחבי אירופה, אשר העומדים בראשם מוכוונים ישירות מאיראן למשימות וביצוע פיגועים".

כזכור, כבר לפני מספר חודשים נחשפו תאי התארגנות של מחבלים לבצע פיגועים באירופה ומקושרים לחמאס ולג'יהאד האיסאלמי נעצרו בגרמניה, הולנד, שבדיה ומדינות נוספות. גם המידע על מעורבות של ארגוני פשיעה שמסייעים למחבלים אינה חדשה. חברי ארגוני פשיעה בשבדיה לפני מספר חודשים בחשד כי היו בקשר עם מחבלים, וסיפקו כלי נשק ומטענים לצורך ביצוע פיגועים.

ההתקדמות בחקירה המשולבת, והקשר לאיראן, הגיעה לאחר השלכת שני רימונים לעבר שגרירות ישראל בבלגיה בסוף השבוע האחרון. מאפייני ניסיון הפיגוע בבלגיה, שבו לא היו נפגעים ולא נגרם נזק, והממצאים שאותרו בשטח, הזכירו ניסיון פיגוע נוסף שהתרחש בחודש ינואר האחרון מול שגרירות ישראל בשבדיה.

אותה תקרית בשבדיה העלתה כי ארגון הפשע השבדי "פוקסטרוט" (FOXTROT) עומד מאחורי הפעילות - מטעם איראן. ארגון הפשע נחשב לארגון הגדול בשבדיה, וחבריו פועלים באופן נרחב גם במדינות נוספות ברחבי אירופה. מי שעומד בראש הארגון, רוא מג'יד, אזרח שבדי ממוצא כורדי שמבוקש על-ידי האינטרפול, נמצא כבר חודשים תחת חסות איראן. הוא מופעל לקידום פיגועים נגד יעדים באירופה, בדגש על יעדים ישראלים ויהודים.

בחקירה נחשף כי מג'יד, המכונה "השועל הכורדי", גוייס על-ידי ארגוני הטרור האיראניים לאחר שנמלט אליה בחודש ספטמבר אשתקד מטורקיה. הוא הצליח לחמוק מרשויות החוק הבינלאומית, כולל מניסיון מעצר שלו על-ידי כוחות הביטחון העיראקים. "דפוס הפעולה של גיוס גורמים פליליים כבדים לטובת פיגועים ופעילות טרור הינו שיטת פעולה מוכרת של גופי הטרור באיראן, המבקשים להימנע מקישור מדינתי לטרור ופגיעה בחפים מפשע", ציינו גורמים במוסד.

מהמידע שעלה בחקירה מג'יד נעצר באיראן על-ידי גופי ביטחון מקומיים, ובדומה לגורמים פליליים נוספים הנמלטים גם הוא גויס לעבוד עבור גופי הטרור באיראן. זאת, בתמורה לשחרורו ממאסר ממושך בכלא האיראני.

בנוסף, התברר שלאחר אירוע הירי לעבר שגרירות ישראל בשטוקהולם, לפני כשבועיים, נעצרו כמה נערים, חלקם ממוצא איראני. בחקירה עלה מידע הקושר את העצורים לארגון פשע בשם "רומבה" (RUMBA) - שבראשה עומד מי שהיה בעבר יד ימינו של מג'יד ב"פוקסטרוט" והפך ליריב הגדול שלו, איסמעיל עבדו.

במוסד ציינו כי "שימוש איראן בשלוחים וניצול גל מעשי האנטישמיות המתעצם נגד ישראל - זו דרכה של איראן להימנע מטביעת אצבע מדינית במעשי הטרור אותם היא מקדמת, על מנת לצמצם את ההשלכות המדיניות-משפטיות-פומביות אותן היא עשויה לשלם. חרף מאמצים אלו, נכשלים גופי הטרור באיראן במשימה זו ובזכות שיתוף פעולה בינלאומי בין גופי המודיעין והאכיפה ברחבי העולם. פעם אחר פעם נחשפת טביעת האצבע האיראנית וכוונותיה לממש טרור".

תגיות:איראןשבדיההמוסדסיכול טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה