חדשות בארץ

צה"ל הגביר כוננות במרחב התפר ביהודה ושומרון

לאור אירועי הירי לעבר יישובים סמוכים לגדר התפר, כוחות הגבירו פעילות. בשבוע שעבר תרגל צה"ל מענה לחדירת מחבלים ליישובים, החשש הכבד: ניסיון של מחבלים להגיע לערים וליישובים גדולים

פעילות כוחות בקו התפר, היום (צילום: דובר צה"ל)פעילות כוחות בקו התפר, היום (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל עדכן הערב (חמישי) שכוחות, בשיתוף פעולה יחד עם כלל כוחות הביטחון, הגבירו את הפעילות במרחב קו התפר על מנת להגן על היישובים בגזרת יהודה ושומרון, בדגש על יישובים הסמוכים לגדר.

על פי צה"ל, הכוחות מציבים מארבים למחבלים ועוקבים מודיעינית אחר מבוקשים המתכננים לבצע פיגועים. בנוסף, ניתנה הנחיה לפעול במחנות הפליטים ובעומק הכפרים, כנגד מחבלים, לבצע מעצרי מבוקשים ולהחרים אמצעי לחימה וכספי טרור.

יש לציין כי במהלך השבוע האחרון הוחרמו מאות אלפי שקלים של כספי טרור, נעצרו למעלה מ-40 מבוקשים והוחרמו אמצעי לחימה רבים.

במהלך הלילה צה"ל פעל בשני בתי חלפנות שמימנו טרור ברמאללה. במסגרת הפעילות הוחרמו כספי טרור בשווי של מעל ל-400 אלף שקלים והוחרם אקדח. בנוסף, נעצרו הלילה 13 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון והכוחות אבטחו כניסה של מעל 100 מתפללים לקבר יוסף.

כמו כן, כחלק מתהליכי שיפור המוכנות לתרחישי חדירת מחבלים ופריצת קו התפר, אוגדת יהודה ושומרון, בשיתוף חיל האוויר, ביצעו סדרת תרגילים בהם תרחשו אירועי חדירת מחבלים ופריצת קו התפר.

צה'"ל נערך לתרחיש חדירה לערי המרכז

כחלק ממסקנות השביעי באוקטובר ומתוך הבנה כי חדירה מאסיבית לערי המרכז הינה תרחיש אפשרי, קיימו כוחות צה"ל, בשבועיים האחרונים, סדרת תרגילים שנועדו לשפר את רמת המענה המבצעי.

חטיבת אפרים, שאחראית על חלק משמעותי של גדר ההפרדה, בדגש על הגדר שמפרידה בין העיר קלקיליה לכפר סבא וליישובים הסמוכים, תרגלה הסרת איום שנשקף לחלק ניכר מערי המרכז - מכפר סבא וראש העין ועד תל אביב, כולל נמל התעופה בן־גוריון.

בנוסף, הכוחות הפועלים בקו התפר צוידו בטילי מטאדור וברימוני רסס, בניגוד לעבר, והוראות הפתיחה באש שונו כך שניתן לבצע ירי לעבר חשודים שמתקרבים לגדר. גורמים בצה"ל הוסיפו כי ישנה כוונה לעבות משמעותית את יכולות התצפיתניות בגדר, כדי לעקוב אחר תנועות חשודות.

פיקוד המרכז תרגל את אוגדת יהודה ושומרון בהיערכות לתרחישי קיצון וטיפול באירועים "מתפרצים" במספר חטיבות. הפיקוד תרגל את האוגדה בהתמודדות מול קושי בייצור תמונות מצב, ובמקביל הקפצת סדר כוחות רב בזמנים קצרים והכנסתו ללחימה במספר מרחבים במקביל.

תגיות:קו התפרכוננות בצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה