חדשות בארץ

החמאס: "לא יהיה משא ומתן ללא סיום המלחמה"

המתווכות העבירו בתחילת השבוע הצעה לחמאס לחדש את השיחות, שיביאו לשחרור חטופים תמורת הפסקת אש. ארגון הטרור השיב בשלילה, והודיע כי התנאי הוא סיום הלחימה. הקבינט הישראלי מתנגד לכך

 ישיבת קבינט, ארכיון (צילום: קובי גדעון / לע"מ) ישיבת קבינט, ארכיון (צילום: קובי גדעון / לע"מ)
אא

החמאס הודיע היום (שישי) למדינות המתווכות, העוסקות בניסיון לחדש את המשא ומתן בינו לבין ישראל, כי הוא מתנגד לשוב לשולחן הדיונים, עד שישראל לא תודיע על סיום המלחמה בעזה.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אמר כי "ישראל לא הצליחה להשיג את מטרותיה הודות לאיתנות האגדית ולהתנגדות של העם הפלסטיני. ההתנגדות הודיעה שוב למתווכות כי לא ניתן להיעתר לדרישותיה של ישראל, שמשתמשת במשא ומתן כדי להמשיך בתוקפנות נגד עמנו".

ערוץ החדשות "א-שרק" הסעודי ציטט גורם בכיר בחמאס שאמר: "אנו מסרבים לשוב למשא ומתן לפני עצירת הלחימה. היינו גמישים וחיוביים לאורך כל סבבי המשא ומתן הקודמים, וב-6 במאי אישרנו את הצעת המתווכות. הכיבוש השתמש במשא ומתן ככיסוי להמשך התוקפנות והטבח נגד העם הפלסטיני, והשיב להסכמתנו בפלישה לרפיח ובכיבוש מעבר רפיח". בכיר חמאס מוחמד מרדאווי אמר אמש: "אין טעם להשתתף במשא ומתן שאנחנו יודעים מראש שלא יביא לשום תוצאה".

הקבינט המדיני ביטחוני קיים אמש דיון בנושא ובישראל מעריכים כי חמאס לא מעוניין להתקדם בשלב הזה במגעים לשחרור החטופים. ב-YNET דווח כי בכיר בצוות המשא ומתן הישראלי ציין כי "לא תהיה שום הפסקת אש ושום הפסקת לחימה שלא כחלק מהעסקה לשחרור חטופים".

הבכיר הישראלי הוסיף: "אם בחמאס חושבים שיקבלו הפסקת אש והפסקת לחימה לפני שמתממשת עסקת חטופים או כחלק מעסקה - הם שוגים באשליות. זה לא יקרה. ישראל נלחמת בעזה, היא ממשיכה במלוא העוצמה, ואם הם רוצים הפסקת אש לטובת תושבי עזה, זה חייב להיות רק כחלק ממשא ומתן לשחרור חטופים".

תגיות:עסקה לשחרור חטופיםתשובת חמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה