חדשות בארץ

חדשות השבת: פורסם תיעוד של חטופה בעזה; אימו של חלל צה"ל: "מצור על שכם עד הסגרת הרוצח"

הנשיא ג'ו ביידן קרא לסיום המלחמה, והטיל על חמאס את האחריות לכישלון השיחות עד כה. גלעד ארדן הודיע על סיום תפקידו באו"ם

אא

פורסם תיעוד של החטופה נועה ארגמני - חמאס פרסם אתמול בערב הקלטה של החטופה נועה ארגמני בת ה-27. בתיעוד נשמע קולה של הצעירה, אך לא נחשפים פניה. צה"ל מעריך כי לפי דבריה של ארגמני, שהוכתבו לה על ידי חוטפיה, הדברים הוקלטו שלשום. משפחתה התירה לפרסם את תוכן ההקלטה.

ארגמני נשמעת אומרת: "שלום, אני אסירה בשבי החמאס. אני נמצאת בשבי יותר מ-237 יום ולא יודעת עד מתי אישאר. אני פונה לעם ישראל - תצילו אותנו. אתם תומכים בממשלת נתניהו-גלנט וגנץ, אתם תשאירו אותנו פה ותסיימו את גורלנו וגורל חבריי כמו רון ארד? תצאו לרחובות, תצאו להפגין, גברים ונשים. תסגרו את הרחובות בתל אביב ואל תחזרו הביתה עד שלא נחזור. תצילו אותנו. הזמן אוזל, העם צריך להחליט. אנחנו לא רוצים למות פה".

מטה משפחות החטופים מסר כי "במקביל לקולה של נועה מוקרנים ציורים, ולדעת המשפחה מדובר בשירבוטים שנועה מציירת. אין צורך בשום סרטון תעמולה של חמאס כדי להדהד את הקריאה לממשלת ישראל: יש להגיע לעסקה שתחזיר אותם הביתה במהרה".

כזכור, בינואר השנה ארגון הטרור פרסם סרטון טרור פסיכולוגי נוסף של ארגמני, שבו הופיעו גם איתי סבירסקי (38) ויוסי שרעבי (53).

הנשיא ביידן: "הגיע הזמן שהמלחמה תיגמר" - נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא נאום על המלחמה ברצועת עזה, וחשף את ההצעה הישראלית לחמאס, הכוללת עסקת חטופים וסיום המלחמה.

ביידן ציין כי ישראל הציעה "מפת דרכים להפסקת אש ושחרור החטופים. ההצעה הישראלית הועברה לחמאס על ידי קטאר". לדבריו, ההצעה כוללת שלושה שלבים, בני 42 יום כל אחד, במהלכם ישוחוררו תחילה 33 חטופים, חיים ומתים לפי מפתח של שנים, ילדים, חיילות וחולים. אחר כך ישוחררו יתר החטופים החיים, וישראל תיסוג סופית מכל הרצועה. בשלב השלישי ישוחררו הגופות.

אימו של הלוחם אליה הלל הי"ד, שנרצח השבוע בפיגוע: "מצור על שכם עד שהרוצח יוסגר" -המחבל שביצע השבוע את הפיגוע בשומרון, ורצח שני לוחמי צה"ל, הסגיר עצמו לאחר הפיגוע לידי מנגנוני הביטחון הפלסטיני. אלה הבטיחו לישראל כי יסגירו את המחבל, אולם עד כה לא עשו זאת.

חנה הלל, אימו של לוחם כפיר שנרצח בפיגוע, קראה לציבור להצטרף להפגנות המחאה הערב, שמתארגנות בכוונה לבצע מצור על העיר שכם. דבריה של האם מגיעים לאחר שבמטה "נלחמים על החיים", שמוביל את המחאות כנגד הטרור ביו"ש בשנתיים האחרונות, הודיעו כי במוצאי השבת יקיימו מצור על שכם עד להסגרתו של המחבל.

בהודעה שהפיצו לפני כניסת השבת קראו במטה לתושבי האזור להצטרף לחסימות שיבוצעו ביציאות משכם, ביניהן מחסום בקעות, צומת המטווחים, כיכר דיר שרף וצומת בית פוריק.

מחבלים מרכזיים של חמאס חוסלו ברצועה - בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה מודיעינית, תקפו במרחב נוסיראת וחיסלו את המחבל מנצור עאדל מנצור קשלאן, אשר היה מעורב בקידום פעולות טרור והכוונות פיגועים בשטח ישראל, בייחוד ביהודה ושומרון.

בפעילות נוספת, כלי טיס של חיל האוויר תקפו במחנות המרכז וחיסלו את המחבל וליד עבד אבו דלאל, פעיל בזרוע הצבאית, אשר במקביל משמש כראש מנהלת הטכנולוגיה במנגנון ביטחון הפנים של חמאס. מנגנון ביטחון הפנים של הארגון ומנהלת הטכנולוגיה אותה הוביל המחבל, פוגעים בחופש הפעולה של צה"ל ברצועה וכן מהווים חלק מרכזי בניסיונות לסיכול ריגול שחמאס מבצע.

כמו כן, חיל האוויר תקף וחיסל באזור נוסיראת את המחבל טארק דרויש, ששימש כגורם מרכזי במערך האווירי של גדוד נוסיראת בחמאס. דרויש לקח חלק בתכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור נגד ישראל.

20 פיגועי ירי ביו״ש בוצעו בהכוונת "מטה הגדה" של חמאס ברצועת עזה – שב"כ וצה"ל הודיעו כי חיסלו ועצרו מאז תחילת המלחמה 27 מכווני טרור מ"מטה הגדה" של חמאס, המורכב ממשוחררי "עסקת שליט" שמוצאם מיו"ש. הם, יחד עם תושבי הרצועה, מנהלים קשרים למול תושבי יו"ש, במטרה לגייסם לביצוע פיגועים בשטחי יו"ש ובפנים הארץ.

במסגרת המאמץ המבצעי נעצר על ידי צה"ל ושב"כ, במהלך התמרון הקרקעי ברצועה בחודש נובמבר 2023, מחמוד בשיר תנירה, פעיל ב"מחלקת העבודות", היחידה ב'מטה הגדה' אשר אמונה על הכוונת פעילות טרור בשטחי יו"ש. מחקירתו של תנירה בשב"כ עלה כי המחלקה ב'מטה גדה' שבה פעל הכווינה והוציאה אל הפועל פיגועים רבים בשטחי יו"ש במהלך השנתיים האחרונות, ביניהם מספר פיגועים קטלניים, בהם נרצחו 8 ישראלים, ונפצעו נוספים.

בין המחוסלים מתחילת המלחמה גם ראש "מטה הגדה", חאלד נג׳אר, ובכיר המטה יאסין רביע, אשר חוסלו בתחילת השבוע ברפיח.

עשרות שיגורים בסוף השבוע מדרום לבנון לגליל, נזק לבסיס צה"ל - חיזבאללה שיגר היום טיל מסוג בורקאן לעבר בסיס צבאי ליד קריית שמונה. לבסיס נגרם נזק ופרצו בו דליקות. בנוסף, מספר מבנים בעיר קריית שמונה נפגעו ונגרם להם נזק. עשרות רקטות נורו מאז אתמול בבוקר ועד היום הערב לעבר יישובים ומוצבי צה"ל בגליל. חלק מהרקטות נורו לעבר יישובים מיושבים, שתושביהם לא פונו מאז החלה ההסלמה בצפון.

צה"ל בתגובה תקף והשמיד את המשגר שממנו בוצע הירי לקריית שמונה ואישר שתקף ופגע במחבלי חיזבאללה בלבנון. אתמול נורו רקטות לעבר עכו ויישובי הסביבה. 4 בני אדם נפצעו באורח קל ופונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה.

הנפגעים: גבר כבן 26 במצב קל, בהכרה מלאה, שנפגע משברי זכוכית של רכב; גבר בן 66 ואישה בת 34 במצב קל, שנחבלו בדרך למרחב מוגן, וגבר בן 43 שהוגדר נפגע חרדה.

גלעד ארדן פורש מתפקידו באו"ם – שגריר ישראל לאו"ם בארבע השנים האחרונות, גלעד ארדן, הודיע כי הוא פורש מתפקידו וישוב לארץ הקיץ. הממשלה תמנה בקרוב מחליף, ונשקלת מועמדותו של ח"כ דני דנון, שכיהן בעבר כשגריר באו"ם.

לשכת ראש הממשלה בנימין נתנוהו מסרה: "השגריר ארדן יסכם 4 שנים של כהונה אינטנסיבית ורבת עשייה באו"ם, ובכוונתו להמשיך ולרתום את ניסיונו הרב ואת כישוריו לחיזוק מדינת ישראל גם בעתיד. לשגריר ארדן הוצע לשוב ולכהן כשגריר בארה"ב, אולם השגריר בחר לסיים את תפקידו ולשוב ארצה בשל שיקולים משפחתיים, שכן שניים מארבעת ילדיו של ארדן ישרתו בצה"ל בשנה הקרובה. ראש הממשלה מודה לשגריר ארדן על העשייה המרשימה ועל עמידתו האיתנה אל מול האתגרים הרבים באו"ם. ארדן ייצג את ישראל בכבוד".

משרד החוץ הספרדי: "ביקשנו מישראל לבטל את ההגבלות שהטילה על הקונסוליה שלנו" -  שר החוץ של ספרד, חוזה מנואל אלברס, אמר כי מדריד דוחה את ה"הגבלות" שהטילה ישראל על הקונסוליה שלה בירושלים, וביקשה ממנה לחזור בה מההחלטה לאסור על מתן שירות לפלסטינים, בתגובה להכרה הספרדית במדינה פלסטינית. לדבריו, "לקונסוליה מעמד מובטח מתוקף החוק הבינלאומי ואמנת וינה, ועל כן ישראל לא יכולה לשנות את מעמדה באופן חד-צדדי".

שר החוץ ישראל כץ הגיב לבקשת ספרד: "נאכוף את ההגבלות על הקונסוליה. נפקח בקפדנות אחר מילוי ההוראות ובמידה ויימצאו הפרות, יינקטו צעדים נוספים עד כדי סגירת הקונסוליה הספרדית בירושלים". ההגבלות ייכנסו מחר לתוקפן ואוסרות על הקונסוליה לבצע פעילות קונסולרית או להעניק שירותים קונסולריים לתושבי הרשות הפלסטינית.

ללא קשר, העיתון הספרדי "אוקיידיאריו" דיווח כי משרד החוץ הספרדי ביקש משרי הממשלה להפסיק להשתמש במונח "רצח עם", בהקשר למלחמה בעזה. על פי הדיווח בעיתון, בעל אופי ימני, בממשלה הספרדית חוששים כי הדבר פותח פתח לשני מיליון הפלסטינים שמתגוררים בעזה להופיע בשגרירות או בקונסוליה ספרדית כדי לבקש מקלט מדיני.

פוליטיקאי המתנגד למוסלמים נדקר בגרמניה - הפוליטיקאי הגרמני השמרני והאנטי-אסלאם, מיכאל שטורצנברגר, נדקר במהלך פגישה פומבית במנהיים. אדם חמוש בסכין דקר לפחות שלושה בני אדם נוספים, בהם שוטר. לאחר שלא נענה לקריאות השוטרים, הם פתחו לעברו באש.

שטרזינברגר, המגדיר את עצמו כ"עיתונאי ביקורתי כלפי האיסלאם", הינו חבר בכמה ארגוני ימין קיצוני אנטי-איסלאמיים, ביניהם תנועת PEGIDA, המקיימת מצעדים באופן קבוע בעיקר במזרח גרמניה.

מזג האוויר לתחילת השבוע: השרב חוזר – מחר, יום ראשון, יהיה בהיר, תחול עליה בטמפרטורות, בעיקר בפנים הארץ ובהרים, ויעשה חם מהרגיל לעונה. במזרח הארץ יעשה שרבי. ביום שני תחול עוד עליה בטמפרטורות, ויעשה חם מהרגיל עד שרבי, בעיקר בפנים הארץ ובהרים. במזרח הארץ ישרור שרב כבד. לאורך מישור החוף יעשה הביל. תנאים אלו ישררו גם בשלישי, עם עליה נוספת בטמפרטורה.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:ג'ו ביידןסיכום חדשות השבתמלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה