חדשות בארץ

ביידן: "זו ההצעה הישראלית לסיום המלחמה, על חמאס לקבל אותה"

נשיא ארה"ב חשף את פרטי העסקה שהעבירו לארגון הטרור. בשלב הראשון שחרור 33 חטופים, בשלב השני שחרור כל היתר ונסיגה מלאה של צה"ל מהרצועה. לדבריו "ניצחון מוחלט לא יביא הביתה את החטופים"

נתניהו וביידן, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)נתניהו וביידן, ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

משלחת ישראלית תצא בתחילת השבוע לקהיר, במטרה לחדש את המשא ומתן שיביא לעסקה לשחרור חטופים, תמורת שחרור אסירים פלסטיניים. כך דווח הערב (מוצאי שבת) בחדשות 12.

אתמול חשף נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, בנאום שנשא בבית הלבן, את ההצעה הישראלית החדשה לחמאס, וקרא לארגון הטרור להיענות לה. הנשיא האמריקני הטיל למעשה את האחריות על חמאס, טען שישראל שיפרה את הצעתה, ותשובה שלילית של חמאס, לטענתו, תביא להמשך המלחמה, שלדעתו צריכה להסתיים עכשיו.

ההצעה הישראלית, טען ביידן, כוללת שלושה שלבים: הפסקת אש של 42 יום במהלכם חמאס ישחרר 33 חטופים לפי המפתח הבא: נשים, ילדים, חיילות, גברים מעל גיל 50 וכל הפצועים. במניין 33 החטופים נכללים גופות לפי המפתח שצויין. חמאס יקבל מאות אסירים בתמורה, 50 אסירים על כל חיילת, וצה"ל ייסוג מכל הערים והיישובים ברצועה. 600 משאיות סיוע יכנסו מידי יום לרצועה.

בשלב השני ישראל תקבל את כל החטופים שעדיין בחיים, ושלא נכללו בשלב הראשון. צה"ל ייסוג לחלוטין מהרצועה אל שטח ישראל. בשלה השלישי ישראל תקבל את כל הגופות ותשחרר תמורתן גופות של מחבלים. ברצועה יחל הליך שיקום שיימשך חמש שנים. הצדדים מתחייבים להפסקת התקיפות ההדדיות.

לדברי ביידן, "מרדף אחרי 'ניצחון מוחלט' לא יביא לתבוסת חמאס ולא יחזיר את החטופים. ההצעה הישראלית הועברה לחמאס על ידי קטאר. ארה"ב, מצרים וקטאר יפעלו כדי לקיים את המשא ומתן בין הצדדים. תושבי ישראל צריכים לדעת שהסיבה שהצעה כזו אפשרית היא כי כוחות חמאס חוסלו בשבעת החודשים האחרונים - חמאס לא יכולים יותר לבצע 7 באוקטובר נוסף".

הנשיא התייחס למחלוקת בישראל סביב עסקה, ואמר כי "אני יודע שבישראל יש אנשים, כולל בקואליציה, שלא יסכימו ורוצים להמשיך במלחמה, והחטופים לא חשובים להם. אני אומר לתושבי ישראל, כתומך של ישראל מאז ומתמיד, והנשיא היחיד שביקר בישראל בזמן מלחמה, אני מבקש לקחת צעד אחורה ולחשוב מה יקרה אם נפסיד את ההזדמנות הזו. העסקה, אם תתממש, תעזור להרגיע גם את הגבול הצפוני. הגיע הזמן שהחטופים יחזרו, ישראל תהיה בטוחה והסבל ייגמר. הגיע הזמן לסיים את המלחמה הזו ולהתחיל את היום שאחרי".

לשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסמה הערב תגובה להצעה הישראלית שחשף ביידן: "תנאי ישראל לסיום המלחמה לא השתנו: להשמיד את היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס, לשחרר את כל חטופינו ולוודא שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל. התפיסה שישראל תסכים להפסקת אש קבועה לפני שיתקיימו תנאים אלה היא 'נון סטרטר'. ממשלת ישראל מאוחדת ברצון להשיב את חטופינו בהקדם ופועלת להשגת מטרה זו. לכן, ראש הממשלה אישר לצוות המשא ומתן להציג מתווה להשגת יעד זה, תוך עמידה על כך שהמלחמה לא תסתיים עד השגת כל יעדיה. המתווה המדויק שהוצע על ידי ישראל, לרבות המעבר המותנה משלב לשלב, מאפשר לישראל לשמור על עקרונות אלה".

תגיות:עסקה לשחרור חטופיםג'ו ביידןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה