חדשות בארץ

239 ימי לחימה: צה"ל חזר לפעול בזייתון, טיל בורקאן גרם נזק לבסיס צבאי בצפון

עשרות רקטות שוגרו לעבר יישובי הצפון, כולל המיושבים, 4 נפצעו קל. טיל מסוג בורקאן ששוגר מלבנון גרם נזק כבד לבסיס צה"ל ליד קריית שמונה. מנהרות נחשפו בציר פילדלפי ובכירי חמאס חוסלו במרכז עזה

חשיפת מנהרות בציר פילדלפי (צילום: דובר צה"ל)חשיפת מנהרות בציר פילדלפי (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל עדכן הערב (מוצאי שבת) כי כוחות שבו לפעול בשכונת זייתון בעזה. זו הפשיטה הרביעית מתחילת המלחמה על השכונה, והראשונה מזה שבועיים, אז נערכה הפגישה האחרונה. במקביל, כוחות צה"ל שבו לפעול בשכונת סברה.

מחבלים מרכזיים חוסלו במרכז הרצועה

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ שנערכה שלשום, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במרחב נוסיראת וחיסלו את המחבל מנצור עאדל מנצור קשלאן, אשר היה מעורב בקידום פעולות טרור והכוונות פיגועים מטעם חמאס בשטח ישראל, בייחוד במרחבי יהודה ושומרון.

בפעילות משותפת נוספת, כלי טיס של חיל האוויר תקפו במחנות המרכז וחיסלו את המחבל וליד עבד אבו דלאל, פעיל בזרוע הצבאית, אשר במקביל משמש כראש מנהלת הטכנולוגיה במנגנון ביטחון הפנים של חמאס. מנגנון זה עוסק בניסיונות לפגוע בחופש הפעולה של צה"ל ברצועה, וכן מהווה חלק מרכזי בניסיונות לסיכול ריגול שחמאס מבצע.

כמו כן, אתמול חיסל חיל האוויר בנוסיראת את המחבל טארק דרויש, ששימש כגורם מרכזי במערך האווירי של גדוד נוסיראת. דרויש לקח חלק בתכנון והוצאה לפועל של מתווי טרור נגד ישראל. חיסולו הושלם על רקע פעולות טרור שביצע ארגון הטרור בחודש האחרון, ביניהם ניסיונות לפגיעה בחופש הפעולה האווירי של צה״ל.

(צילום: דובר צה"ל)

מנהרות התגלו בציר פילדלפי

לאחר שכוחות צה"ל השלימו באמצע השבוע שעבר את ההשתלטות על ציר פילדלפי, הכוחות ממשיכים בפעולות לאיתור מנהרות ואיתרו משגרים. עד כה איתרו הכוחות עשרות פירי מנהרות ומספר תוואים משמעותיים שהושמדו, וחלקם נמצאים עדיין בחקר. על פי צה"ל, בפעילות זו הלוחמים נתקלו באויב בתת-קרקע וחיסלו אותו.

במהלך סריקות בחלק החדש שהשליטה עליו השולמה, הכוחות איתרו חמישה אתרי שיגור טעונים ומוכנים לירי אל עבר שטח מדינת ישראל עם מספר קנים. כלל המשגרים שאותרו הושמדו.

פגיעה קשה ב"מטה הגדה", המגייס עבור חמאס מחבלים ביו"ש

20 פיגועי ירי ביו"ש בוצעו בהכוונת "מטה הגדה׳ של חמאס ברצועת עזה ושב"כ וצה"ל חיסלו ועצרו מתחילת המלחמה 27 מכוויני טרור חברי המטה.

בשב"כ ובצה"ל ציינו כי המטה מורכב ממשוחררי "עסקת שליט" שמוצאם מיו"ש, אשר יחד עם מחבלים ברצועה, מנהלים קשרים למול פלסטינים ברשות, במטרה לגייסם לביצוע פיגועים בשטחי יו"ש ובפנים הארץ.

במסגרת המאמץ המבצעי נעצר על ידי צה"ל ושב"כ במהלך התמרון הקרקעי ברצועה בחודש נובמבר 2023 מחמוד בשיר תנירה, פעיל ב"מחלקת העבודות", היחידה ב"מטה הגדה" אשר אמונה על הכוונת פעילות טרור בשטחי יו"ש. תנירה הועבר לחקירת שב"כ. מחקירתו עלה כי המחלקה שבה פעל הוציאה אל הפועל פיגועים רבים בשטחי יו"ש במהלך השנים 2022-2023, ביניהם מספר פיגועים קטלניים, בהם נרצחו 8 ישראלים ונפצעו נוספים.

בין הפיגועים הבולטים: שני פיגועי ירי לעבר בית אל שבוצעו באוקטובר 2022 על ידי שני פעילי חמאס מהכפר דיר ג'ריר שבבנימין, אשר הביאו לפציעתו של אזרח ישראלי.

פיגוע ירי לעבר מסעדה מחוץ לעלי, אשר בוצע על ידי שני פעילי חמאס מהכפר עוריף ביוני 2023, בו נרצחו הראל מסעוד, אלישע אנטמן, עופר פיירמן ונחמן שמואל מורדוף הי"ד, ונפצעו שניים נוספים.

פיגוע ירי מחוץ ליישוב קדומים, אשר בוצע ביולי 2023 על ידי פעיל חמאס תושב אזור בנימין, במהלכו נרצח סמ"ר שילה אמיר הי"ד. פיגוע ירי שבוצע באוגוסט 2023, במכון לשטיפת מכוניות בחווארה, על ידי תושב השומרון ובמסגרתו נרצחו שי ניגרקר ובנו אביעד ניר הי"ד. פיגוע ירי לעבר רכב בצומת חמרה במהלך חודש אוגוסט 2023, אשר כתוצאה ממנו נפצעה אזרחית ישראלית. פיגוע ירי לעבר רכב סמוך לחברון, במהלך אוגוסט 2023, במהלכו נרצחה בת שבע נגרי הי"ד.

מתחילת המלחמה נעצרו 9 מחבלים וסוכלו 18 מחבלים המשתייכים ל"מטה הגדה", אשר היו מעורבים בהכוונת פיגועים מרצועת עזה ליו"ש. בין המחוסלים: ראש "מטה הגדה" חאלד נג׳אר ובכיר המטה יאסין רביע, אשר חוסלו בתחילת השבוע ברפיח.

עשרות רקטות שוגרו מלבנון לעבר הצפון

דובר צה"ל אישר הערב כי טיל מסוג בורקאן, ששוגר על ידי מחבלי חיזבאללה מדרום לבנון, גרם נזק כבד לבסיס "גיבור" ליד קריית שמונה. לא דווח על נפגעים.

במהלך סוף השבוע שיגר חיזבאללה עשרות רקטות וטילים לעבר יישובי הצפון, כולל יישובים מיושבים שתושביהם לא פונו, ולעבר מוצבי צה"ל. נזק כבד נגרם למספר מבנים בקריית שמונה. טילים שוגרו בין היתר גם לעכו ויישובי הסביבה. 4 אזרחים נפצעו קל. כלי טיס של חיל האוויר תקף והשמיד את המשגר שממנו בוצע הירי לקריית שמונה. כמו כן, צה"ל אישר כי תקף במג'דל סלם שבדרום לבנון, ומסר כי "זוהו שני מחבלי חיזבאללה פועלים במרחב, זמן קצר לאחר מכן כלי טיס תקף אותם".

למרכז הרפואי לגליל בנהריה, פונו ארבעת האזרחים שנפצעו אתמול מהירי לגיל המערבי. הנפגעים:  גבר כבן 26 במצב קל, בהכרה מלאה, שנפגע משברי זכוכית של רכב, גבר בן 66 ואישה בת 34 במצב קל, שנחבלו בדרך למרחב מוגן וגבר בן 43 נפגע חרדה.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:מלחמת חרבות ברזלסיכול ממוקדחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה