חדשות בארץ

סמוטריץ': "לא אהיה חלק מממשלה שתסכים למתווה המוצע"

השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' הביעו התנגדות לעסקה המסתמנת, אותה חשף נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. גם משפחות של חטופים הודיעו כי הן מתנגדות למהלך

סמוטריץ' (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)סמוטריץ' (צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90)
אא

השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' הביעו הערב (מוצאי שבת) התנגדות להצעה שהועברה לחמאס לסיום המלחמה, אותה חשף הנשיא ג'ו ביידן.

לדברי סמוטריץ': "במידה וראש הממשלה יוציא לפועל את העסקה המופקרת בתנאים שפורסמו היום, שמשמעותם הם סיום המלחמה וויתור על מיטוט חמאס, עוצמה יהודית תפרק את הממשלה".

שר האוצר עדכן כי שוחח הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והבהיר לו את עמדתו. לדבריו, "לא אהיה חלק ממשלה שתסכים למתווה המוצע ותסיים את המלחמה ללא השמדת חמאס והשבת כל החטופים. לא נסכים להפסקת המלחמה לפני השמדת חמאס, לא לפגיעה קשה בהישגי המלחמה עד כה באמצעות נסיגת צה"ל וחזרת עזתים לצפון הרצועה, ולא לשחרור סיטונאי של מחבלים שישובו חלילה לרצוח יהודים. אנו דורשים את המשך הלחימה עד להשמדת חמאס והחזרת כל החטופים, יצירת מציאות ביטחונית אחרת לחלוטין בעזה ובלבנון, חזרת כלל התושבים לבתיהם בצפון ובדרום והשקעה מאסיבית בפיתוח מואץ של חבלי הארץ הללו".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מסר: "העסקה כפי שפרטיה פורסמו היום משמעותה סיום המלחמה וויתור על מיטוט חמאס. זו עסקה מופקרת, שמהווה ניצחון לטרור וסכנה ביטחונית למדינת ישראל. הסכמה לעסקה כזו איננה הניצחון המוחלט - אלא התבוסה המוחלטת. לא נאפשר את סיום המלחמה ללא חיסולו המוחלט של חמאס".

ח"כ גדעון סער הוסיף כי "מתווה שסופו הותרת החמאס על כנו ככוח השלטוני והצבאי בעזה משמעותו הותרת האיום על אזרחי ישראל בכלל, ותושבי עוטף עזה בפרט. זאת תהיה תבוסה ישראלית וניצחון לחמאס, שהשלכותיהם תהיינה מרחיקות לכת".

גם ח"כ צבי סוכות הגיב לפרסומים: "כל מהלך שישאיר את חמאס כשלטון בעזה הוא יריקה בפנים של הלוחמים הגיבורים והמשפחות השכולות, ומשאיר איום אדיר על מדינת ישראל ויישובי העוטף בהמשך.  "don't!

פורום "תקווה", בו פועלות חלק ממשפחות חטופים, מסר בתגובה: "כדי להבטיח את שלום ילדינו אנחנו דורשים שחמאס יציג לישראל באופן מפורט את רשימת החטופים החיים ורשימת החללים אותם הוא מחזיק. לא יכול להיות שנלך לעסקה מרחיקת לכת ללא ידיעה מה ואת מי אנחנו מקבלים. בנוסף, אנו פונים לארצות הברית וכלל המתווכות בתמונה: לכל אורך תקופת העסקה יוחזקו החטופים על ידי גורם שלישי, ובטיפול הצלב האדום. ללא שני תנאים אלו יהיה קשה מאוד לצלוח עסקה מורכבת שכזאת, ולכן אנו קוראים לכל העוסקים בדבר. גלו אחריות כלפי החטופים!".

גם אנשי פורום "הגבורה" המאגד משפחות של חיילים שנפלו במסגרת מלחמת חרבות ברזל, הגיבו לדיווחים על עסקה: "לא נסכים לשום כניעה עם החמאס. המלחמה הזאת חייבת להסתיים בניצחון מלא ובעמידה בכל ייעדי המלחמה שהממשלה והקבינט החליטו עליהם. לממשלת ישראל אין את המנדט להפסיד במלחמה הזאת. אנו, חברי פורום הגבורה, שיקירנו יצאו לקרב ונפלו למען הניצחון לא נתפשר על פחות מזה. כל דיבור על כניעה, משמעותו פגיעה בנופלים ובלוחמנו שעדיין לוחמים בחזית". 

חבר הנהלת הפורום, יעקב ניצן, אביו של גלעד הי"ד שנפל ברצועת עזה, הוסיף: "הצעתו של הנשיא ביידן אינה שונה מהותית מהצעתו הקודמת לסיום המלחמה. כל משוואה שהתוצאה שלה תהיה השארת שלטון החמאס על כנו, ושחרור החטופים במספר פעימות ללא ניצחון גורף ושליטה ישראלית ברצועה, משמעה הפסד ואי השלמת המשימה לשמה הלכו בנינו בגבורה. מעבר לדחיית ההצעה, שוב עולה הרושם כי אין עשן בלי אש. אם אלו הדברים שיוצאים מביידן משמע שאין בהירות מצד מדינת ישראל מה הן מטרות המלחמה".

"לכן, על מנת למנוע את הספקות האלו, אנו קוראים למקבלי החלטות בישראל לשוב ולצאת בקריאה ברורה ונקייה על מטרות הלחימה, לשמן החיילים היקרים שלנו עדיין נלחמים בשטח.  בנוסף, מדובר לא רק בכניעה לשלטון החמאס, אלא גם שחרור של מאות מחבלים פלסטינים עם דם על הידיים, שישובו לעשות פיגועים בתוך מדינת ישראל. זהו צעד מסוכן ובלתי נתפס. לא למען זה יצאו גלעד וחבריו למלחמה".

תגיות:איתמר בן גבירבצלאל סמוטריץ'עסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה