חדשות בעולם

יהודיה דוברת אידיש וחובבת אוכל אשכנזי: האשה שעומדת להתמנות לנשיאת מקסיקו

קלאודיה שיינבאום תהפוך ככל הנראה בקרוב לנשיאת מקסיקו. היא מתגאה ביהדותה ומספרת כי משפחתה נמלטה מזוועות השואה באירופה

בעיגול: קלאודיה שיינבאום (צילומים: shutterstock)בעיגול: קלאודיה שיינבאום (צילומים: shutterstock)
אא

הסיפור הזה לא פחות ממדהים: היום (ראשון) ייערכו הבחירות לנשיאות מקסיקו, וקלאודיה שיינבאום היא האישה הראשונה שכנראה תקבל את התפקיד.

קלאודיה שיינבאום היא יהודייה ונכדה לסבים שהיגרו בתקופת מלחמת העולם השנייה מליטא ובולגריה היא דוקטור להנדסת אנרגיה ולשעבר ראש עיריית מקסיקו סיטי. על פי התקשורת המקומית, היא אמורה להמשיך את דרכו של הנשיא הנוכחי, אנדרס מנואל לופז אוברדור, שמסיים את דרכו לאחר שש שנים (המקסימום האפשרי). הנשיא היוצא הבטיח כי הוא עובר להתגורר בביתו שבג'ונגלים במקסיקו

שיינבאום צפויה לנצח, כך על פי הסקרים, כבר בסיבוב הראשון.

הרקע של שיינבאום מעניין מאוד את התקשורת המקומית. מתברר כי סביה היהודים היגרו למקסיקו מליטא ובולגריה במקביל לשואה (אבל גם לפניה) בגלל אירועי אנטישמיות. לדבריה, היא נהגה לחגוג את החגים היהודים בבית סבה.

קרלוס, אביה, היה מהנדס שגדל בעיר גוואדלחרה, שבעבר נחשבה למרכז הקהילה היהודית. אמה סיפרה שבמשפחתו של בעלה נהגו לדבר יידיש ולאכול אוכל אשכנזי – שאותו קלאודיה אוהבת. היא הגיעה ממשפחת יהודים ספרדים מהקהילה היהודית בבולגריה. ההגירה הרשמית למקסיקו הייתה בשנת 1942, לאחר שהצליחו להימלט מהשואה באירופה.

שיינבאום דוברת גם אנגלית. היא נחשבת למקורבת מאוד לממשל האמריקני. ההערכה היא שמערכת היחסים שפיתחה עם ארה"ב, תסייע גם בהמשך כדי להשתלט על הפשע במדינה. במהלך הקמפיין היא ספגה לא מעט חיצי ביקורת מהתמודדת העיקרית נגדה, שכינתה אותה "אשת הקרח" - אדם קר וחסר רגישות. בסביבתה של הנשיאה המיועדת טענו בתגובה כי היא אדם חם ובעל חוש הומור.

תגיות:מקסיקונשיאותקלאודיה שיינבאום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה