חדשות בארץ

יועצו המדיני של נתניהו על המתווה: "זו לא עסקה טובה. נאומו של ביידן - פוליטי"

אופיר פלק, יועצו המדיני של ראש הממשלה, התייחס למתווה לשחרור חטופים והדגיש: "לא תהיה הפסקת אש קבועה עד שכל היעדים שלנו יתממשו"

(צילומים: Arie Leib Abrams / Flash90 ,Nimrod Klikman / POOL)(צילומים: Arie Leib Abrams / Flash90 ,Nimrod Klikman / POOL)
אא

יועצו המדיני של ראש הממשלה נתניהו, אופיר פלק, התייחס להצעה הישראלית לעסקה לשחרור חטופים. בדבריו לעיתון הבריטי "סאנדיי טיימס" אמר: "זו לא עסקה טובה אבל אנחנו מאוד רוצים שהחטופים ישוחררו. יש עוד הרבה פרטים שצריך לעבוד עליהם". הוא הדגיש כי "לא תהיה הפסקת אש קבועה עד שכל היעדים שלנו יתממשו".

על נאומו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שבו חשף את ההצעה הישראלית לעסקה, אמר פלק כי מדובר ב"נאום פוליטי שנישא מסיבות שאינן ברורות".

כזכור, בסוף השבוע פורסמה ההצעה של ישראל לארגון הטרור הרצחני חמאס, לגבי עסקה אפשרית להפסקת אש בעזה. ביידן חשף את ההצעה שכוללת, בין היתר, שחרור של מאות מחבלים עם דם על הידיים, נסיגה ישראלית מרצועת עזה והגדלת הסיוע ההומניטרי ל-800 משאיות ביום.

לאחר נאומו של ביידן הבהירו השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר כי הוצאתו לפועל של מתווה זה תביא לפרישתם מהממשלה.

"שוחחתי עם ראש הממשלה והבהרתי לו שלא אהיה חלק ממשלה שתסכים למתווה המוצע ותסיים את המלחמה ללא השמדת חמאס והשבת כל החטופים", אמר סמוטריץ'. "לא נסכים להפסקת המלחמה לפני השמדת חמאס, לא לפגיעה קשה בהישגי המלחמה עד כה באמצעות נסיגת צה"ל וחזרת עזתים לצפון הרצועה, ולא לשחרור סיטונאי של מחבלים שישובו חלילה לרצוח יהודים".

"אנו דורשים את המשך הלחימה עד להשמדת חמאס והחזרת כל החטופים, יצירת מציאות ביטחונית אחרת לחלוטין בעזה ובלבנון, חזרת כלל התושבים לבתיהם בצפון ובדרום והשקעה מאסיבית בפיתוח מואץ של חבלי הארץ הללו", הדגיש שר האוצר.

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב אף הוא בחריפות: "העסקה כפי שפרטיה פורסמו היום - משמעותה סיום המלחמה וויתור על מיטוט חמאס. זו עסקה מופקרת, שמהווה ניצחון לטרור וסכנה ביטחונית למדינת ישראל. הסכמה לעסקה כזו איננה הניצחון המוחלט - אלא התבוסה המוחלטת. לא נאפשר את סיום המלחמה ללא חיסולו המוחלט של חמאס".

"במידה וראש הממשלה יוציא לפועל את העסקה המופקרת בתנאים שפורסמו היום, שמשמעותם הם סיום המלחמה וויתור על מיטוט חמאס, עוצמה יהודית תפרק את הממשלה", הצהיר בן גביר.

תגיות:חמאסחרבות ברזלעסקהג'ו ביידן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה