סלבס בהתחזקות

אביב אלוש: "הפתרון לא צבאי, אלא רוחני. לכו עם הבורא"

השחקן כתב פוסט על פרשת השבוע והסביר לעוקביו: "אם בחוקותי תלכו – מה יקרה אם נמאס בחוקים האלה ונזלזל בהם? אסור ללכת נגד התפקיד והמהות שלנו בעולם"

(צילום: מתוך אינסטגרם)(צילום: מתוך אינסטגרם)
אא

השחקן אביב אלוש כותב מפעם לפעם פוסט בנוגע לפרשת השבוע, עם מסר חשוב לעם ישראל. הוא נוהג לסיים את המאמר שלו עם המילה "ואהבת", והפעם הוא ביקש מהעוקבים שלו לקרוא את פרשת השבוע כדי לקבל כמה מסרים חשובים לחיים.

אלוש הסביר לעוקביו כי לא הצליח להעלות סרטון, כי משהו השתבש. הוא הסביר כי "גם זה לטובה", והעלה את הדברים על הכתב.

"הזמן קצר", כתב לפני שבת. "קודם כל אמליץ לכולכם, תקראו את הפרשה או לפחות את החצי הראשון שלה. בפרשה הזו מופיע לנו שחור על גבי לבן הפתרון והמפתח אל המכנה המשותף שכולנו רוצים: ימין, שמאל, מאמין או לא, כולנו רוצים שלום, ביטחון, שלווה, שפע, הרמוניה, שמחה ואהבה, כולנו רוצים לחיות בכיף. כל הדרכים שניסינו עד היום מוכיחות לנו שזה לא עובד וגם אם כן - זה ממש לרגעים בודדים. כל עוד נמשיך להתעקש להגיע לפתרון בדרכים אחרות שמתיישבות לנו בשכל, נמשיך לסבול ולהתחפר בבוץ של עצמנו".

אלוש מסביר כי "בפרשה הזו תמצאו את מה שיקרה אם נלך במערכת החוקים של הבורא שזה האידיאל שכולנו רוצים - מה יקרה אם נמאס בחוקים האלה ונזלזל בהם, לא נלך בדרכם? זה מתאר בדיוק מופלא את כל מה שעברנו ואת מה שאנחנו עוברים גם בימים האלה, או עתידים לעבור, אם נמשיך ללכת עם הראש בקיר נגד הסיפור שלנו, נגד עצמנו, נגד הבורא ונגד החוקיות והברית שאנחנו חתומים עליה. נגד התפקיד והמהות שלנו בעולם".

אז מה הפתרון? אלוש מצא כי "יש פתרון לכל הבעיות והכאב שאנחנו חווים והוא לא צבאי ולא מדיני - הוא רוחני ושורשי והוא לא נמצא בשדות זרים. הוא נמצא בתוכנו פנימה, מחובר בקשר עתיק יומין של 4000 שנה ומחכה לכל אחד ואחת מעם ישראל, קרובים או רחוקים ככל שיהיו, כדי לגלות ולהתחבר מחדש ולהביא ריפוי לעצמנו ולעולם כולו. הגיעה העת".

אלוש בחר מספר פסוקים מהפרשה והוסיף אותם לפוסט שלו: "אִם בְּחֻקֹּתַי תֵּלֵכוּ וְאֶת מִצְו‍ֹתַי תִּשְׁמְרוּ וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם. וְנָתַתִּי גִשְׁמֵיכֶם בְּעִתָּם וְנָתְנָה הָאָרֶץ יְבוּלָהּ וְעֵץ הַשָּׂדֶה יִתֵּן פִּרְיוֹ. וַאֲכַלְתֶּם לַחְמְכֶם לָשֹׂבַע וִישַׁבְתֶּם לָבֶטַח בְּאַרְצְכֶם. וְנָתַתִּי שָׁלוֹם בָּאָרֶץ וּשְׁכַבְתֶּם וְאֵין מַחֲרִיד וְהִשְׁבַּתִּי חַיָּה רָעָה מִן הָאָרֶץ וְחֶרֶב לֹא תַעֲבֹר בְּאַרְצְכֶם. וּרְדַפְתֶּם אֶת אֹיְבֵיכֶם וְנָפְלוּ לִפְנֵיכֶם לֶחָרֶב. וְאִם לֹא תִשְׁמְעוּ לִי וְלֹא תַעֲשׂוּ אֵת כָּל הַמִּצְו‍ֹת הָאֵלֶּה. וְאִם בְּחֻקֹּתַי תִּמְאָסוּ וְאִם אֶת מִשְׁפָּטַי תִּגְעַל נַפְשְׁכֶם לְבִלְתִּי עֲשׂוֹת אֶת כָּל מִצְו‍ֹתַי לְהַפְרְכֶם אֶת בְּרִיתִי. אַף אֲנִי אֶעֱשֶׂה זֹּאת לָכֶם וְהִפְקַדְתִּי עֲלֵיכֶם בֶּהָלָה. וְרָדוּ בָכֶם שֹׂנְאֵיכֶם וְנַסְתֶּם וְאֵין רֹדֵף אֶתְכֶם. וְהֵבֵאתִי עֲלֵיכֶם חֶרֶב נֹקֶמֶת נְקַם בְּרִית וְנֶאֱסַפְתֶּם אֶל עָרֵיכֶם וְשִׁלַּחְתִּי דֶבֶר בְּתוֹכֶכֶם וְנִתַּתֶּם בְּיַד אוֹיֵב". מכאן הוא מבקש להעביר את המסר: מי שהולך עם חוקי השם והתורה, יכול רק להרוויח.

תגיות:אביב אלושפרשת בחוקותי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה