בריאות ותזונה

סובלים מכאבי ברכיים? קבלו את כל שיטות הסבתא שיעזרו לכם

איך אפשר להתמודד עם כאבי ברכיים בשיטות טבעיות, עוד הרבה לפני שמגיעים לניתוח החלפת ברך?

אא

תרופות טבעיות נוצלו במשך מאות שנים כדי להקל על מצבים בריאותיים שונים, כולל כאבי ברכיים. 

כאבי ברכיים הם בעיה נפוצה, המובילה לירידה באיכות החיים וביכולת לבצע פעולות יומיומיות. לכאבים הללו יכולות להיות סיבות רבות לרבות פציעות, דלקות, בלאי של הסחוס ומחלות שונות. בעוד הרפואה המודרנית מציעה מגוון תרופות כימיות וניתוח להחלפת ברכיים, רבים מחפשים אלטרנטיבות טבעיות להפחתת הכאב ושיפור התפקוד.  כאבי ברכיים משפיעים על מגוון רחב של אוכלוסיות, מצעירים ועד קשישים, ויכולים להיות תוצאה של מגוון רחב של גורמים. ההשפעה של כאבי הברכיים על איכות החיים יכולה להיות משמעותית, כשהכאב פוגע ביכולת להתנייד, לעמוד ולהתבצע בפעילויות שוטפות. הכרה מדויקת בגורם לכאב היא חיונית לבחירת הגישה הנכונה לטיפול.

במאמר זה נסקור שיטות טבעיות לטיפול בכאבי ברכיים, שחלקן אף נבדקו והוכחו מדעית. אחד המרכיבים הכי נבדקים בהקשר זה הוא האומגה 3. חומצות שומן אומגה 3, הנמצאות בדרך כלל בדגים שומניים כמו סלמון ומקורות צמחיים כמו זרעי צ'יה ופשתן, ממלאות תפקיד מכריע בניהול כאבי ברכיים.

מזונות שעשירים בחומצות אומגה 3 מפחיתות משמעותית את הדלקות בגופנו - דבר שבהכרח משפיע גם על כאבי ברכיים. 

 

תתחילו לתבל איתו יותר 

כורכום, תבלין צהוב תוסס הנפוץ במטבח ההודי, זכה להכרה בתכונותיו האנטי-דלקתיות החזקות, המיוחסות במיוחד לתרכובת הפעילה שלו, כורכומין. מחקרים הוכיחו שכורכומין יכול לסייע בהפחתת דלקת בגוף, מה שהופך אותו לתרופה טבעית מבטיחה להקלה גם על כאבי ברכיים. מחקרים תומכים ביעילות של כורכום בהקלה על תסמינים הקשורים לאוסטאוארתריטיס (שחיקת סחוס) בברך, גורם שכיח לכאבי ברכיים. מומלץ לצרוך כורכום מדי יום, בין אם על ידי שילובו בארוחות או נטילת תוספים (עם זאת, אנשים צריכים להיות מודעים לתופעות לוואי אפשריות, כגון אי נוחות במערכת העיכול, ולהתייעץ עם ספק שירותי בריאות לפני הוספת כורכום בצורת תוסף לתזונה שלהם).

 

ג'ינג'ר 

ג'ינג'ר, עוד תבלין ידוע בעל סגולות רפואיות, הוכח כמקל על כאבי ברכיים בשל התרכובות הפעילות שלו הידועות בשם ג'ינג'רולים. תרכובות אלו בעלות תכונות אנטי דלקתיות ומשככות כאבים, מה שהופך את הג'ינג'ר לתרופה טבעית בעלת ערך לטיפול בכאבי ברכיים. 

ג'ינג'ר ניתן לצרוך בצורות שונות, כגון תה ג'ינג'ר או תוספי מזון, כדי לסייע בהפחתת כאבים ודלקות בברכיים. וגם כאן יצויין כי למרות היתרונות שלו, אנשים עם מצבים בריאותיים מסוימים, כגון מחלת אבני מרה או סוכרת, צריכים לנקוט משנה זהירות כאשר משתמשים בג'ינג'ר.

מה עוד יכול לעזור לכם בהקלה על הכאב הבלתי נסבל? הנה שיטות סבתא שהוכחו כמועילות:

עיסויים במקום המודלק והכואב בעזרת שמנים אתריים

שמן ארגן, שמן תמצית קלנדולה ושמן רוזמרין - שלושתם הם בעלי תכונות אנטי-דלקתיות שידועות כמרגיעות רקמות פגועות, ומזרזרות את התאוששותן. 

מטפחות ראש - לא רק  לסבתא 

מטפחות ראש יכולות להוות רטיות חמות או קרות שיעילותן בטיפול בכאבי ברכיים, מוכחת. כדי לוודא אלו משני סוגי הרטיות מתאימות לכם, פשוט תצטרכו לנסות. הרטיות הקרות מפחיתות נפיחות ודלקות, ואילו הרטיות החמות מפחיתות כאבים. שיטה נוספת יעילה שנחשבת לתרופת סבתא היא שילוב של עלי כרוב על גבי הרטייה, ושינה עם הרטייה של עלי הכרוב למשך לילה שלם. 

משחת ארניקה 

מדובר באחת המשחות הצמחיות היעילות ביותר לטיפול בכאבי שרירים ומפרקים, הודות לרכיב אנטי דלקתי בשם לנילין, שמצוי בה. 

תגיות:מזונותיתרונותבריאותכאבי ברכיים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה