בריאות ותזונה

מה מזיק יותר, קולה זירו או דיאט קולה?

ישראלים רבים מחליפים את המשקה הממותק במשקה ללא סוכר – אבל האם התחליף בריא יותר? הנה מה שהמומחית קובעת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משקאות מוגזים וממותקים הם לא דבר מומלץ. רבים מאיתנו צורכים אותם, למרות שבשנים האחרונות בתי םרבים בישראל מנסים להרחיק אותם, בעיקר מילדים. לשתיה של משקאות ממותקים יש השפעה "רעילה" על הגוף והשיניים. ובכל זאת, ישראלים רבים מנסים להימנע משתיה ממותקת ובמקום זה צורכים משקאות דיאט, ללא סוכר, בהם קולה זירו ודיאט קולה - אך האם ההשפעה שלהם אכן טובה יותר?

דיאטנית מומחית מטורונטו פרסמה בימים האחרונים סרטון שהפך ויראלי. היא מנסה להסביר לצרכנים ששני התחליפים אינם בריאים בעליל. הדיאטנית, אבי שארפ, סיפרה כי "שניהם מכילים ממתיקים מלאכותיים, קפאין, חומרי טעם וריח, צבעי קרמל ועוד – לא דברים בריאים".

בסרטון היא מסבירה מה ההבדל העיקרי בניהם: "דיאט קולה ממותק אך ורק באספרטיים, בעוד שקולה זירו מכיל גם ממתיק שנקרא אצסולפאם אשלגן. בעוד שמומחי בריאות יגדירו את שני הממתיקים האלה כרעל מוחלט, המציאות היא ששניהם מאושרים על ידי ה-FDA ונחשבים בטוחים במידה עבור בני אדם".

מתברר כי אספרטיים מתוק פי 200 מסוכר, אך הוא כבר הוגדר כחומר ש"ייתכן שמסרטן עבור בני אדם". האשלגן אצסולפאם מוגדר כתוסף מזון, אך מחקר צרפתי קשר את השימוש בו למחלות עורקים.

הבדל נוסף בין המשקאות: כמות הקפאין. בקולה דיאט יש 46 מיליגרם של קפאין, בקולה זירו 34 מיליגרם "בלבד".

שארפ מסכמת: "משקאות מוגזים דיאטטיים הם לא משקאות בריאות. אין להתייחס אליהם בצורה שונה מאשר סודה מלאה בסוכר. הם לא מוסיפים שום דבר לתזונה שלכם חוץ מקצת הנאה ובעיטת אנרגיה".

תגיות:בריאותקולה זירו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה