חדשות בארץ

התקיפות מלבנון אל יישובי הצפון: חודש מאי היה העצים ביותר

מרכז עלמא, העוסק במחקר חינוכי לאתגרי הביטחון של ישראל בצפון, דיווח על 325 התקפות מצד מחבלי החיזבאללה. רקטות שוגרו בצהריים לעבר מרגליות ובלבנון מדווחים על חיסול ממוקד

פגיעת רקטה בקריית שמונה (צילום: Ayal Margolin/Flash90) פגיעת רקטה בקריית שמונה (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

מרכז עלמא, העוסק במחקר חינוכי לאתגרי הביטחון של ישראל בצפון, פרסם היום (ראשון) נתונים לפיהם חודש מאי הינו החודש עם העצימות הגבוהה ביותר של התקפות חיזבאללה כנגד ישראל, מאז אוקטובר 2023.

במאי בוצעו 325 התקפות על ידי חיזבאללה. ממוצע התקיפות היומי עמד על 10 התקפות ביום, זאת לעומת חודש אפריל בו ארגון הטרור הלבנוני ביצע 238 התקפות, ממוצע של 7.8 ביום.

מבחינת ניתוח אמצעי לחימה בהם חיזבאללה עושה שימוש, בחודש מאי חלה עלייה משמעותית במספר האירועים בשימוש בטילי נ"ט ובכטב"מים, פי 2 לעומת חודש אפריל. בחודש מאי היו 95 אירועי ירי נ"ט, לעומת חודש אפריל בו היו 50 אירועים. כמו כן, התרחשו 85 אירועי חדירות כטב"מים, לעומת 42 באפריל. בארבעת החודשים האחרונים (פברואר-מאי) חלה עלייה של יותר מפי 12 בכמות אירועי הכטב"מים כנגד ישראל.

בנוסף, כמות אירועי ירי תלול מסלול במגמת עליה קלה. בחודש מאי, בוצעו על ידי חיזבאללה 139 אירועי תלול מסלול, לעומת 128 אירועים בחודש אפריל.

מתחילת הלחימה בצפון, ב-08 באוקטובר 2023, ועד ה-31 במאי 2024, חיזבאללה ביצע 1,964 התקפות בגבול הצפון. 46% מתוכן בוצעו כנגד תשתיות ואזורים אזרחיים.

רקטות אל מרגליות, תקיפה בדרום לבנון

שש רקטות שוגרו בצהריים לעבר היישוב מרגליות, לא דווח על נפגעים. צה"ל הגיב בירי על מקורות השיגור.

בלבנון דיווחו על תקיפות של צה"ל ביעדים שונים. לפי הערוץ הלבנוני "אל-מנאר", השייך לחיזבאללה, ישראל תקפה בארטילריה משעות הבוקר לסירוגין בעיירות א-נאקורה א-דהירה ויארין בדרום לבנון. ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, מדווחים על תקיפות ארטילריה בחולא בדרום לבנון. כתוצאה מתקיפה ממוקדת בחולא חוסלו שני מחבלי חיזבאללה.

תגיות:עלמאתקיפות חזיבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה