חדשות בארץ

חמאס: "טרם קיבלנו את הצעת הנשיא ביידן"; הקבינט הישראלי יתכנס הערב

בכיר חמאס אוסאמה חמדאן ציין כי הארגון לא קיבל עדיין מקטאר את ההצעה הישראלית אותה חשף הנשיא ג'ו ביידן. בצל התנגדותם של השרים בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, ראש הממשלה בנימין נתניהו יערוך דיון

מיצג למען שחרור החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90)מיצג למען שחרור החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90)
אא

קבינט המלחמה יתכנס הערב (ראשון) כדי לדון בהתפתחויות ובהיערכות לתשובת חמאס להצעה החדשה שהונחה בפניו, שיתכן שתוביל לשחרור חטופים.

בדיון הערב, אותו כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישתתפו ראשי צוות המשא ומתן, כולל האלוף במיל' ניצן אלון. הדיון ייערך בצל האיומים שהשמיעו אתמול השרים איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' לפרוש מהמשלה, אם אכן ישראל תיישם את ההצעה שהונחה.

בינתיים, בכיר חמאס אוסאמה חמדאן אמר לאל-ג'זירה: "ההצעה להפסקת אש שהציג ביידן חיובית ואנחנו לומדים אותה כדי להגיב עליה. עדיין לא קיבלנו אותה בכתב. המסגרת הכללית של ההצהרה של קטאר, מצרים וארה"ב היא טובה, אבל אנחנו צריכים לדעת את פרטי התוכנית. מתייחסים לכל הצעה הכוללת הפסקת אש, נסיגה מעזה, שיקומה, עסקת חליפין הוגנת ומחויבות ישראלית לכך". אם החמאס יענה בחיוב להצעה, כפי שדרש ביידן, צפויה משלחת ישראלית לצאת לקהיר או לקטאר.

על פי ההצעה הישראלית, אותה חשף כאמור ביידן, בשלב הראשון תיושם הפסקת אש של 42 יום, שבמהלכם חמאס ישחרר 33 חטופים לפי המפתח הבא: נשים, ילדים, חיילות, גברים מעל גיל 50 וכל הפצועים. במניין 33 החטופים נכללים גופות לפי המפתח שצוין. חמאס יקבל מאות אסירים בתמורה, 50 אסירים על כל חיילת, וצה"ל ייסוג מכל הערים והיישובים ברצועה. 600 משאיות סיוע יכנסו מידי יום לרצועה. העזתיים ישובו לצפון הרצועה.

בשלב השני ישראל תקבל את כל החטופים שעדיין בחיים, ושלא נכללו בשלב הראשון. תוך כדי ועד היום ה-16 מתוך 42, צה"ל ייסוג לחלוטין מהרצועה אל שטח ישראל.

לשכת ראש הממשלה פרסמה אמש תגובה להצעה הישראלית שחשף ביידן: "תנאי ישראל לסיום המלחמה לא השתנו: להשמיד את היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס, לשחרר את כל חטופינו ולוודא שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל. התפיסה שישראל תסכים להפסקת אש קבועה לפני שיתקיימו תנאים אלה היא 'נון סטרטר'. ממשלת ישראל מאוחדת ברצון להשיב את חטופינו בהקדם ופועלת להשגת מטרה זו. לכן, ראש הממשלה אישר לצוות המשא ומתן להציג מתווה להשגת יעד זה, תוך עמידה על כך שהמלחמה לא תסתיים עד השגת כל יעדיה. המתווה המדויק שהוצע על ידי ישראל, לרבות המעבר המותנה משלב לשלב, מאפשר לישראל לשמור על עקרונות אלה".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלעסקה לשחרור חטופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה