חדשות בארץ

שריפות בקצרין עקב שיגור רקטות, 2 פצועים קל מרסיסים בקריית שמונה

צה"ל בודק מדוע לא יורטו הכטב"מים ששוגרו מדרום לבנון לעבר אזור נהריה ויישובי הסביבה. חיזבאללה טוען כי ניסה לפגוע מתקן צבאי בגולן

 פגיעת רקטה בצפון (צילום: Ayal Margolin/Flash90) פגיעת רקטה בצפון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

שני כטב"מים ששוגרו מדרום לבנון התפוצצו אחר הצהריים (ראשון) באזור נהריה. לא דווח על נזק או נפגעים. בצה"ל בודקים מדוע כלי הטיס העוינים לא יורטו. דווח גם על מספר פיצוצים באזור כתוצאה מנפילת רקטות. אזעקות הופעלו בגליל המערבי, בעיר עכו וביישובים נוספים. שיגורים בוצעו מספר פעמים גם לעבר קריית שמונה ואצבע הגליל. במטולה פגעה רקטה פגיעה ישירה במבנה וגרמה לנזק רב. 2 בני אדם אדם נפצעו קל מרסיסים בקרייתש מונה ופונו לבית החולים זיו בצפת.

בנוסף, חיזבאללה שיגר כטב"מים ו-15 רקטות לעבר דרום הגולן. דווח על מספר נפילות באזור קצרין שגרמו לדליקות. לוחמי אש הוזעקו לזירות והחלו לפעול על מנת למנוע התפשטותן.

ראש מועצת קצרין, יהודה דואה, התייחס לשריפות שפרצו באזור: "הלהבות פרצו בסמוך לאזורים מיושבים ומוסדות חינוך. כוחות הביטחון וכיתות הכוננות בלמו את האש. נפתח חפ"ק ממנו מנהלים את מאמצי הכיבוי".

מרכז עלמא, העוסק במחקר חינוכי לאתגרי הביטחון של ישראל בצפון, פרסם היום נתונים לפיהם חודש מאי הינו החודש עם העצימות הגבוהה ביותר של התקפות חיזבאללה כנגד ישראל, מאז אוקטובר 2023.

במאי בוצעו 325 התקפות על ידי חיזבאללה. ממוצע התקיפות היומי עמד על 10 התקפות ביום, זאת לעומת חודש אפריל בו ארגון הטרור הלבנוני ביצע 238 התקפות, ממוצע של 7.8 ביום.

מבחינת ניתוח אמצעי לחימה בהם חיזבאללה עושה שימוש, בחודש מאי חלה עלייה משמעותית במספר האירועים בשימוש בטילי נ"ט ובכטב"מים, פי 2 לעומת חודש אפריל. בחודש מאי היו 95 אירועי ירי נ"ט, לעומת חודש אפריל בו היו 50 אירועים. כמו כן, התרחשו 85 אירועי חדירות כטב"מים, לעומת 42 באפריל. בארבעת החודשים האחרונים (פברואר-מאי) חלה עלייה של יותר מפי 12 בכמות אירועי הכטב"מים כנגד ישראל.

בנוסף, כמות אירועי ירי תלול מסלול במגמת עליה קלה. בחודש מאי, בוצעו על ידי חיזבאללה 139 אירועי תלול מסלול, לעומת 128 אירועים בחודש אפריל.

מתחילת הלחימה בצפון, ב-08 באוקטובר 2023, ועד ה-31 במאי 2024, חיזבאללה ביצע 1,964 התקפות בגבול הצפון. 46% מתוכן בוצעו כנגד תשתיות ואזורים אזרחיים.

צה"ל תקף בדרום לבנון
דובר צה"ל עדכן אחר הצהריים כי מטוסי קרב תקפו מחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה וחיסלו מחבל ששהה בו. בנוסף, הותקף מבנה צבאי של הארגון במרחב ממנו בוצעו הבוקר שיגורים למרגליות. התקיפות בוצעו במרחב מיס אל ג׳בל, ובכפר חולא בדרום לבנון.

 

תגיות:קצריןמלחמת חרבות ברזלפגיעת רקטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה