חדשות בארץ

סקר פלסטיני: כ-55% מעריכים שחמאס יתחזק בצל המלחמה

מכון המחקר הפלסטיני שילב בסקר גם תושבים במזרח ירושלים. כ-40% מהמשתתפים בסקר סבורים שמתקפת 7 באוקטובר משרתת את "האינטרסים הלאומיים-הפלסטינים". 2.7% השיבו כי יחיא סינוואר הוא המנהיג בו הם בוטחים

טול כרם (Gili Yaari/Flash90)טול כרם (Gili Yaari/Flash90)
אא

מכון המחקר הפלסטיני JMCC פרסם היום (ראשון) סקר שנערך בקרב הפלסטינים ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים ונתוניו פורסמו בחדשות N12.

על פיו, כ-55% מהמשיבים ציינו כי חמאס יתחזק בצל המלחמה. 13% טענו שהפופולריות של חמאס תרד וכ-27% סבורים שהפופולריות של חמאס לא תשתנה. 21% הודיעו כי הם תומכים בשלטון חמאס.

בנוסף, כ-40% מהמשתתפים סבורים שטבח 7 באוקטובר "משרת את האינטרסים הלאומיים-הפלסטיניים". כ-30% השיבו כי הוא פוגע בהם ו-23.5% טענו כי הוא לא משרת ולא פוגע בהם.

המשתתפים נשאלו האם לדעתך המלחמה בין ישראל לחמאס תסתיים לטובת ישראל או חמאס?. יותר מ-41% מהנשאלים השיבו כי לטובת חמאס. מנגד, רק 6.3% ציינו שלטובת ישראל. 34.3% השיבו: "אף אחד מהצדדים". 8.3% השיבו: לטובת שני הצדדים.

כשנשאלו אם להערכתם המלחמה תסתיים בנסיגה או בקידום פרויקטים של נורמליזציה באזור - 38.5% הביעו אופטימיות והשיבו כי תחול התקדמות בנורמליזציה. לעומת זאת, 26% העריכו כי המלחמה תביא לנסיגה. כ-30% סבורים שהמלחמה לא תשפיע כלל על הנורמליזציה.

על פי הפלסטינים הדרך המועדפת לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני היא פתרון שתי המדינות, 32% תמכו בכך. 25% השיבו מדינה דו-לאומית, 30% ענו מדינה פלסטינית בכל השטח ו-7.8% טענו שאין פתרון לבעיה.

54% האשימו את ישראל באחריות למשבר הפיננסי של הרשות. 28% הפנו אצבע מאשימה לרשות הפלסטינית וכ-12% טענו שהמדינות התורמות הן שנושאות באחריות. כמו כן, כ-52% מעריכים ששלטון חמאס יישאר בעזה גם לאחר המלחמה. כ-6% סבורים שיכונן שלטון ישראלי, 14% מעריכים שהרשות הפלסטינית היא שתהיה בשלטון וכ-17% מעריכים שיהיה משטר בין-לאומי.

בתשובה לשאלה: "באיזה מנהיג פלסטיני אתה הכי בוטח? - 7.1% נקבו בשמו של המחבל מרואן ברגותי, 2.7% השיבו שיחיא סינוואר, 2.5% ציינו את אבו מאזן ו-3.6% בלבד טענו כי הם בוטחים בדובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה. 65% השיבו שאינם בוטחים באף אחד מן המנהיגים.

תגיות:סקר פלסטיניתמיכה בחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה