חדשות בארץ

הבית הלבן: "מצפים שישראל תגיד 'כן' לעסקה"

היועץ לביטחון לאומי בממשל ביידן הוסיף כי ההצעה הועברה לחמאס כבר ביום חמישי. המצרים דורשים את נסיגת צה"ל ממעבר רפיח. שר הביטחון יואב גלנט: "מקדמים חלופה שלטונית לחמאס"

ג'ון קירבי (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)ג'ון קירבי (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

דובר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון קירבי, התייחס הערב (ראשון) לאפשרות שהעסקה לסיום המלחמה ושחרור חטופים תצא לפועל בקרוב. קירבי שלח מסר לישראל והדגיש: "זו הצעה ישראלית שהועברה לחמאס ביום חמישי, ואנחנו מחכים לתשובה רשמית מהם. אנחנו מקווים שהם יסכימו לשלב הראשון שיחל בהקדם האפשרי".

קירבי נשאל אם ראש הממשלה בנימין נתניהו יסכים לעסקה אם חמאס יסכים גם והשיב: "מאחר וזו הייתה הצעה ישראלית, אנחנו מצפים שישראל תגיד 'כן'".

בנוגע להצהרה של הנשיא ג'ו ביידן, לפיה חמאס לא מסוגל לבצע מתקפה דומה לזו שביצע בשמחת תורה, אמר היועץ: "זה מבוסס על הערכה מודיעינית שלנו. אנחנו לא אומרים שחמאס הוכחד, שאין להם יכולות צבאיות או שהם לא מאיימים על ישראל - כמובן שכן. אבל אין להם את היכולת הצבאית לעשות מה שהם עשו ב-7 באוקטובר. ישראל בעצם השיגה את רוב המטרות שלה בעזה".

יש לציין כי קבינט המלחמה בישראל ידון הערב בהצעה שהוגשה לחמאס, שהיום טען שכלל לא קיבל את פרטיה בכתב.

גלנט: "מקדמים חלופה שלטונית לחמאס"

שר הביטחון יואב גלנט סייר היום בפיקוד הדרום וציין במהלכו כי "בכל תהליך סיום של המלחמה לא נקבל את שלטון החמאס. אנחנו מקדמים חלופה שלטונית לחמאס שבמסגרתה נבודד אזורים, נוציא את  אנשי החמאס ונכניס כוחות אחרים שיאפשרו שלטון אחר".

מצרים: על ישראל לסגת ממעבר רפיח

בקהיר התקיימה היום פגישה משולשת בין נציגי ארה"ב, מצרים וישראל, שדנה בפתיחת מעבר רפיח להכנסת סיוע הומניטרי. מאז שצה"ל ההחל בתמרון הקרקעי ברפיח, ותפס את מרחב המעבר, המצרים הורו על סגירתו. ארה"ב לחצה בשבועיים האחרונים על המצרים לפתוח את המעבר בשנית, ולאפשר דרכו כניסת סיוע לדרום הרצועה.

המצרים הביעו במהלך הפגישה היום את דרישתם לנסיגה ישראלית מהצד הפלסטיני של המעבר לפני שיפתח מחדש, וכי יש להכניס לפחות 350 משאיות סיוע הומניטרי לרצועה ביום. בתקשורת הערבית דווח כי המצרים הטילו אתה אחריות לסגירת המעבר על ישראל שלדבריהם "מנעה כניסת סיוע". כמו כן דווח כי חמאס פרסם הודעה קצרה לפיה: "לא יתנגד לרעיון שהרשות הפלשתינית תנהל את מעבר רפיח, החזון של חמאס תואם את זה של קהיר בהיות מעבר רפיח פלשתיני-מצרי. לישראל לא אמור להיות אף תפקיד בניהולו ובהפעלתו".

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:מעבר רפיחהצעה לשחרור חטופיםג'ון קירבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה