חדשות בארץ

ניו יורק: עשרות אלפים בעצרת תמיכה בישראל, 3 משתתפים הותקפו

העצרת השנתית המציינת תמיכה בישראל משכה אליה כ-50 אלף תומכים. מפגינים פרו פלסטיניים תקפו את יו"ר ההסתדרות הציונית, יעקב חגואל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כ-50 אלף בני אדם, מחברי הקהילות היהודיות והישראליות בעיר ניו יורק וערים נוספות, השתתפו הערב (ראשון) בעצרת התמיכה השנתית למדינת ישראל. בין המשתתפים כשבעים בני משפחות חטופים. כמו כן השתתפו הסנאטור צ׳אק שומר, מנהיג הרוב בסנאט, קת׳י הוקול מושלת ניו יורק, אריק אדמס ראש עיריית ניו יורק ומנהיגים נוספים. לאורך הדרך קיבלו המשתתפים תמיכה מהקהל בצידי הדרך, שהניפו את דגלי שיראל.

לפני המצעד, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, יחד עם חבר הנהלת ההסתדרות הציונית, יגאל ברנד וראש המועצה המקומית חצור הגלילית מיכאת קבסה, הותקפו על ידי מפגינים פרו פלסטיניים התומכים בחמאס וקבוצה של נטורי קרתא.

לדבריהם, ברגע שעברו במקום, המפגינים ראו את הסיכות אותן ענדו על דש חולצתם, ביניהן סיכת החטופים, וראו את הכיפה אשר חגואל חבש על ראשו. המפגינים הפרו פלסטיניים גידפו ותקפו אותם פיזית ומילולית. המשטרה עצרה את התוקפים.

המצעד, שעבר בין רחובות 57 ל-74 בשדרה החמישית, כלל את הארגונים היהודיים הרבים שמשתתפים בו מדי שנה, נציגי ממשלה, חברי כנסת, ועוד. המצעד מתקיים כבר 59 שנים, ובדרך כלל תחת הכותרת "לחגוג את ישראל". מנהיג הרוב בסנאט, צ'אק שומר, בירך אתה משתתפים ואמר: "חמאס זה רוע ורשע. ננצח אותם".

ראש העיר ניו יורק אדמס מסר כי "אנשים חשבו שההפגנות בשנה האחרונה של מיעוט קולני - זו הרוח של ניו יורק. אבל זה לא נכון. המצעד הזה הוא הרוח האמיתית של ניו יורק. עשרות אלפים כאן עם מסר ברור: החזירו את החטופים, השמידו את חמאס והביאו שלום לאזור. בניו יורק יש האוכלוסייה היהודית הכי גדולה מחוץ לישראל. יהודים בטוחים פה כמו שאר האוכלוסיות, ואני עקבי במסר הזה. אין בעיר הזאת מקום לשנאה. זאת עיר שבה לא נאפשר לשנאה לצמוח. אתה רואה את זה כאן בשדרה החמישית - הרוח חיה. רצו שנבטל את המצעד והפעילו עלינו לחצים. סירבנו. ניו יורק לא בורחת. אנחנו חזקים ועומדים נחושים".

תגיות:ניו יורקעצרת תמיכה בישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה